Nasz serwis korzysta z plikĂłw cookies, ktĂłrych stosowanie ma na celu uÂłatwienie nawigacji oraz dostosowanie serwisu do preferencji uÂżytkownika. MoÂżliwe jest okreÂślenie warunkĂłw przechowywania lub dostĂŞpu do plikĂłw cookies w przeglÂądarce uÂżytkownika. WiĂŞcej na ten temat dowiesz siĂŞ w dokumencie: Polityka PrywatnoÂści...
Niedokonanie zmian ustawieĂą przeglÂądarki internetowej na ustawienia blokujÂące zapisywanie plikĂłw cookies jest jednoznaczne z wyraÂżeniem zgody na ich zapisywanie.

Zamknij Polityka PrywatnoÂści
Strona archiwalna - repozytorium informacji. Aktualne informacje znajdziesz pod adresem umed.pl

 

KRYTERIA OCENIANIA EGZAMINU CERTYFIKOWANEGO -B2+

A. Ocena części ustnej

OCENA CZĘŚCI USTNEJ EGZAMINU CERTYFIKOWANEGO - B2 (20 punktów)

ESP
GENERAL ENGLISH

liczba
punktów

   WYMAGANIA

liczba
punktów

       WYMAGANIA

                                                      TREŚĆ  PRZEKAZU

      3

wyczerpanie tematu w sposób płynny i logiczny

     3

pełna zgodność przekazu z zadaniem zawartym w pytaniu; płynne wypowiedzi i  umiejętne podtrzymywanie dialogu

      2

wypowiedź dobra, obejmująca większość wymaganych treści

     2

niepełna zgodność z zadaniem; ograniczona płynność prowadzenia rozmowy

      1

treść przekazu bardzo ograniczona; wypowiedź chaotyczna

     1

Ograniczona zgodność przekazu z zadaniem; chaotyczne prowadzenie dialogu

      0

brak odpowiedzi

     0

brak podjęcia dialogu

                                                 POPRAWNOŚĆ JĘZYKOWA

      3

wypowiedź gramatycznie poprawna; nieliczne usterki językowe

      3

wypowiedź gramatycznie poprawna; nieliczne usterki językowe

      2

poprawność językowa zapewniająca komunikatywność

      2

poprawność językowa zapewniająca komunikatywność

      1

błędy zakłócające rozumienie przekazu

      1

błędy zakłócające rozumienie przekazu

      0

błędy uniemożliwiające zrozumienie wypowiedzi

      0

błędy uniemożliwiające zrozumienie wypowiedzi

                                                     BOGACTWO JĘZYKOWE

       3

bogate słownictwo specjalistyczne i ogólne

      3

bogate słownictwo adekwatne do tematyki

       2

słownictwo specjalistyczne i ogólne na poziomie dobrym

      2

słownictwo na poziomie dobrym, adekwatne do tematyki

       1

ograniczone słownictwo specjalistyczne i podstawowe słownictwo ogólne

      1

ubogie słownictwo, ograniczające swobodne wyrażenie myśli

       0

słownictwo bardzo ograniczone lub brak wypowiedzi

      0

słownictwo bardzo ograniczone lub brak wypowiedzi

                            WYMOWA i INTONACJA (ESP + GENERAL ENGLISH)  

        2

poprawna wymowa i intonacja 

        1

wymowa i intonacja z błędami, nie mającymi większego wpływu na rozumienie wypowiedzi 

        0

wymowa i intonacja uniemożliwiająca zrozumienie wypowiedzi

 

B. Ocena części pisemnej

Ocena części pisemnej egzaminu certyfikowanego ACERT - B2 (20 punktów) *

 

Wykonanie zadania
(Task achievement)
0-5 pkt.

 

Organizacja i spójność
(Coherence and cohesion)
0-5 pkt.

 

Słownictwo
(Vocabulary)
0-5 pkt.

 

Gramatyka
(Grammar)
0-5 pkt.

5

  • Wszystkie części zadania określonego poleceniem uwzględnione i odpowiednio rozwinięte (100%)
  • Tekst spełnia wymogi formalne zadania

5

  • Przejrzysta i logiczna organizacja tekstu
  • Przejrzyste i logiczne łączenie zdań w akapitach i między akapitami
  • Prawidłowe użycie spójników
  • Właściwa, tzn. zgodna

z poleceniem długość tekstu

5

  • Zaawansowane, różnorodne i odpowiednie słownictwo dostosowane do treści zadania
  • Brak błędów w stosowaniu słownictwa
  • Pojedyncze błędy ortograficzne

5

  • Prawidłowe stosowanie różnorodnych struktur gramatycznych
  • Pojedyncze błędy interpunkcyjne niezmieniające sensu zdania

4

  • Zadanie wykonane w większości poprawnie
  • Nieliczne braki związane wymogami formalnymi tekstu

4

  • Dobra organizacja tekstu
  • Przejrzyste i logiczne łączenie zdań w większości akapitów i między akapitami
  • Sporadyczne błędy w użyciu spójników
  • Długość tekstu: dopuszczalny

błąd: +/-10% określonej w poleceniu liczby wyrazów

4

  • Dobry zakres słownictwa dostosowanego do treści zadania
  • Nieliczne błędy w stosowaniu słownictwa niezmieniające sensu zdania
  • Nieliczne błędy ortograficzne

4

  • Dobry zakres struktur gramatycznych, nieliczne błędy
  • Użycie zdań prostych i złożonych z nielicznymi błędami w budowie zdań
  • Rozumienie tekstu nie jest utrudnione

3

  • Zadanie wykonane częściowo (>50%)
  • Wiele błędów związanych z wymogami formalnymi zadania (ton, styl, format)

3

  • Braki w organizacji tekstu
  • Braki w łączeniu zdań i akapitów w dużych partiach tekstu/brak podziału na akapity
  • Bardzo ograniczone użycie spójników / liczne błędy
  •  Długość tekstu: dopuszczalny błąd: +/-30% określonej w poleceniu liczby wyrazów

3

  • Podstawowe słownictwo dostosowane do treści zadania
  • Liczne błędy w stosowaniu słownictwa
  • Błędy zmieniające znaczenie tekstu, miejscami utrudniające jego zrozumienie
  • Liczne błędy ortograficzne

3

  • Ograniczony zakres struktur gramatycznych, liczne błędy
  • Użycie tylko prostych zdań, zdania złożone z licznymi błędami
  • Rozumienie tekstu miejscami jest utrudnione

1-2

  • Zadanie wykonane w niewystarczającym stopniu (<50%)
  • Tekst nie spełnia wymogów formalnych zadania (ton, styl, format)

1-2

  • Chaotyczny układ całego tekstu
  • Długość tekstu nie przekracza czająca 50%

 

1-2

  • Bardzo ograniczone słownictwo, w większości niezgodne z treścią zadania
  • Liczne błędy w doborze słownictwa uniemożliwiające zrozumienie tekstu

1-2

  • Podstawowe struktury gramatyczne
  • Błędy gramatyczne uniemożliwiające zrozumienie większości tekstu             

0

  • Zadanie nie zostało wykonane wg. polecenia

 

0

  • Brak logiki w układzie całego tekstu

 

0

  • Słownictwo nieodpowiednie do tematu
  • Błędy w słownictwie i związkach frazeologicznych uniemożliwiające zrozumienie tekstu

0

  • Błędy gramatyczne uniemożliwiające zrozumienie tekstu     

* Praca otrzymuje 0 pkt., jeśli jest odpowiedzią na inny temat niż ten przedstawiony w poleceniu

 

 

Drukuj stronĂŞ