Nasz serwis korzysta z plikĂłw cookies, ktĂłrych stosowanie ma na celu uÂłatwienie nawigacji oraz dostosowanie serwisu do preferencji uÂżytkownika. MoÂżliwe jest okreÂślenie warunkĂłw przechowywania lub dostĂŞpu do plikĂłw cookies w przeglÂądarce uÂżytkownika. WiĂŞcej na ten temat dowiesz siĂŞ w dokumencie: Polityka PrywatnoÂści...
Niedokonanie zmian ustawieĂą przeglÂądarki internetowej na ustawienia blokujÂące zapisywanie plikĂłw cookies jest jednoznaczne z wyraÂżeniem zgody na ich zapisywanie.

Zamknij Polityka PrywatnoÂści
Strona archiwalna - repozytorium informacji. Aktualne informacje znajdziesz pod adresem umed.pl

UCHWAŁA nr 145/ 2009
z dnia 25 czerwca 2009 r.
SENATU UNIWERSYTETU MEDYCZNEGO W ŁODZI

w sprawie odpłatności studentów za usługi edukacyjne związane z kształceniem

Na podstawie art. 99 ust. 1, 3, 4 w związku z art. 105 ustawy z dnia 27 lipca 2005 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. Nr 164, poz. 1365, z późn. zm.) w związku z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 2006 r. w sprawie szczegółowych zasad gospodarki finansowej uczelni publicznych (Dz. U. z dnia 28 grudnia 2006 r.) oraz na podstawie §103 ust. 1 i 3 Statutu Uniwersytetu Medycznego w Łodzi zarządza się, co następuje:

§ 1

Wprowadza się opłaty za świadczone usługi edukacyjne, zgodne ze standardami kształcenia, dla poszczególnych kierunków oraz poziomów kształcenia, związane z kształceniem studentów na studiach niestacjonarnych w Uniwersytecie Medycznym w Łodzi, zwanym dalej "Uniwersytetem".

§ 2

Wysokość opłat ustala Rektor lub upoważniony przez niego Prorektor ds. Nauczania i Wychowania w oparciu o przewidywane koszty kształcenia.

§ 3

Informacje o wysokości opłat podawane są do wiadomości zainteresowanych przed rozpoczęciem postępowania kwalifikacyjnego.

§ 4

  1. Opłata w ustalonej wysokości na studiach niestacjonarnych ( wieczorowych)  za dany rok akademicki winna być wniesiona na konto właściwego wydziału przed rozpoczęciem każdego semestru,  w następujący sposób:
    a) pierwsza rata przed rozpoczęciem roku akademickiego (tj. do 30 września),
    b) druga rata do 15 lutego.
  2. Opłata w ustalonej wysokości na studiach niestacjonarnych ( zaocznych ) za dany rok akademicki winna być wniesiona na konto właściwego wydziału w czterech równych ratach, po dwie wpłaty w każdym semestrze, w następujący sposób:
    a) pierwsza rata przed rozpoczęciem roku akademickiego (tj. do 30 września),
    b) druga rata do 15 grudnia,
    c) trzecia rata do 15 lutego,
    d) czwarta rata do 15 kwietnia.
  3. Opłata w ustalonej wysokości dla studentów obcokrajowców za dany rok akademicki winna być wniesiona w całości na konto właściwego wydziału przed rozpoczęciem roku akademickiego.
  4. Opłata w ustalonej wysokości dla studentów studiujących w języku angielskim winna być wniesiona na konto Uniwersytetu Medycznego w Łodzi:
    a) dla studentów rekrutowanych bezpośrednio przez Uniwersytet Medyczny w Łodzi:
    - studenci pierwszego roku do 15 września,
    - studenci kolejnych lat: pierwsza rata do dnia 15 października, druga rata do końca lutego,
    b) studenci rekrutowani przez Alliance Institute of Medicine:
    - pierwsza rata do dnia 31 grudnia,
    - druga rata do dnia 31 marca.

§ 5

Warunki odpłatności dla osób podejmujących studia od roku akademickiego 2006/2007 określa umowa zawarta między studentem a Uniwersytetem Medycznym w Łodzi.

§ 6

  1. Nie przewiduje się zwrotu całości ani części pierwszej raty opłaty w przypadku rezygnacji ze studiów w trakcie pierwszego semestru.
  2. W przypadku nie podjęcia studiów zwracana opłata będzie pomniejszona o 2% z tytułu kosztów administracyjnych.
  3. W przypadku rezygnacji studenta ze studiów podczas II semestru i kolejnych, zwracana opłata będzie pomniejszona o:
    a) kwotę odpowiadającą wartości usług edukacyjnych, z których student korzystał w danym semestrze licząc do dnia złożenia pisemnej rezygnacji ze studiów,
    b) 2% opłaty z tytułu kosztów administracyjnych.

§ 7

W przypadku uzyskania zgody dziekana na udział awansem w zajęciach następnego roku, student studiów niestacjonarnych jest zobowiązany do wniesienia opłaty za zajęcia w wysokości odpowiadającej wartości usług edukacyjnych, z których będzie korzystał w ramach awansu.

§ 8

Prorektor ds. Nauczania i Wychowania na udokumentowany wniosek studenta, po spełnieniu przez niego jednego z warunków, o których mowa w §9 ust. 1, może wyrazić zgodę na:
1. obniżenie opłaty za semestr/ rok studiów,
2. rozłożenie opłaty na raty,
3. odroczenie terminu wniesienia opłaty.

§ 9

  1. Studentowi może być przyznana ulga w opłatach za świadczone usługi edukacyjne za okres nie przekraczający 2 semestrów w czasie trwania całego toku studiów, w przypadku:
    a. udokumentowanego zdarzenia losowego istotnie pogarszającego jego sytuację materialną w mijającym lub bieżącym roku akademickim;
    b. osiągnięcia wybitnych wyników w nauce, to jest uzyskania średniej z poprzedniego roku studiów minimum 4,75.
  2. Ulga w opłatach, którą student może uzyskać w przypadkach określonych w ust. 1, nie może przekroczyć 20% pełnej opłaty obowiązującej na danym kierunku studiów, zgodnie z umową o odpłatne kształcenie.
  3. Uprawnieni do ubiegania się o ulgę, o której mowa w ust. 2, są studenci, którzy zaliczyli pierwszy rok studiów oraz na dzień składania wniosku wywiązali się z płatności wobec Uniwersytetu w określonych przepisami terminach.

§ 10

  1. Wniosek o ulgę w opłacie, wraz z załącznikami, winien zostać złożony w odpowiednim Dziekanacie w celu zaopiniowania przez Dziekana, a następnie przez przedstawiciela Samorządu Studenckiego.
  2. Po spełnieniu warunków określonych w ust. 1, wnioski o ulgę w opłatach za świadczone usługi edukacyjne przekazywane są do Działu Kształcenia w następujących terminach:
    a) do dnia 15 września za semestr zimowy,
    b) do dnia 15 stycznia za semestr letni.
  3. Wnioski składane po terminie, nie będą przyjmowane.

§ 11

Niedopełnienie przez studenta zobowiązań finansowych wobec Uniwersytetu stanowi podstawę do skreślenia z listy studentów.

§ 12

Od decyzji Prorektora ds. Nauczania i Wychowania w sprawach objętych niniejszą Uchwałą studentowi przysługuje odwołanie do Rektora Uniwersytetu w terminie 14 dni od dnia zapoznania się z treścią decyzji.

§ 13

Uchwała wchodzi w życie z dniem uchwalenia z mocą obowiązującą od dnia 1 sierpnia 2009 roku.

§ 14

Traci moc Uchwała Senatu Uniwersytetu Medycznego w Łodzi Nr 102/2009 z dnia 23 kwietnia 2009 roku w sprawie odpłatności studentów za usługi edukacyjne związane z kształceniem.

 

PROREKTOR
DS. NAUKI I WSPÓŁPRACY Z ZAGRANICĄ

Prof. dr hab. n. med. Radzisław Kordek

Drukuj stronĂŞ