Nasz serwis korzysta z plikĂłw cookies, ktĂłrych stosowanie ma na celu uÂłatwienie nawigacji oraz dostosowanie serwisu do preferencji uÂżytkownika. MoÂżliwe jest okreÂślenie warunkĂłw przechowywania lub dostĂŞpu do plikĂłw cookies w przeglÂądarce uÂżytkownika. WiĂŞcej na ten temat dowiesz siĂŞ w dokumencie: Polityka PrywatnoÂści...
Niedokonanie zmian ustawieĂą przeglÂądarki internetowej na ustawienia blokujÂące zapisywanie plikĂłw cookies jest jednoznaczne z wyraÂżeniem zgody na ich zapisywanie.

Zamknij Polityka PrywatnoÂści
Strona archiwalna - repozytorium informacji. Aktualne informacje znajdziesz pod adresem umed.pl
uchwala_349

Uchwała nr 349/2006 r.
Senatu Uniwersytetu Medycznego w Łodzi z dnia 27 kwietnia 2006 r.

w sprawie odpłatności studentów za zajęcia dydaktyczne

Na podstawie art.99 Ustawy z dnia 27 lipca 2005 roku - Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. nr 164 z dnia 23.08.2005 poz. 1365) oraz w związku z § 8 pkt. 1, §§ 9-11 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 sierpnia 1991 w sprawie zasad gospodarki finansowej Uczelni (Dz.U.nr 84,poz.380 zm. Dz. U. 112, poz. 485) uchwala się co następuje:

§ 1

Wprowadza się odpłatność za zajęcia dydaktyczne na studiach niestacjonarnych w Uniwersytecie Medycznym w Łodzi .

§ 2

Opłata obejmuje zajęcia dydaktyczne przewidziane w rocznym planie zajęć.

§ 3

Wysokość opłat ustala Rektor lub upoważniony przez niego Prorektor ds. Nauczania i Wychowania w oparciu o przewidywane koszty kształcenia.

§ 4

Informacje o wysokości opłat podawane są do wiadomości zainteresowanym przed rozpoczęciem postępowania kwalifikacyjnego.

§ 5

Opłata w ustalonej wysokości na studiach niestacjonarnych ( wieczorowych ) za dany rok akademicki winna być wniesiona przed rozpoczęciem danego semestru to jest:
- pierwsza rata przed rozpoczęciem roku akademickiego,
- druga rata przed rozpoczęciem semestru letniego.
Opłata w ustalonej wysokości na studiach niestacjonarnych ( zaocznych ) za dany rok akademicki winna być wniesiona w czterech równych ratach, po dwie wpłaty w każdym semestrze to jest:
- pierwsza rata przed rozpoczęciem roku akademickiego,
- druga rata do dnia 15 grudnia,
- trzecia rata do dnia 15 lutego ( początek semestru letniego),
- czwarta rata do dnia 15 kwietnia.
Studenci studiów niestacjonarnych Wydziału Fizjoterapii, którzy rozpoczęli studia wcześniej niż w roku 2003 wnoszą opłaty na dotychczasowych zasadach to jest w miesięcznych ratach.

§ 6

Warunki odpłatności dla osób podejmujących studia od roku akademickiego 2006/2007 określa umowa zawarta między studentem a Uniwersytetem Medycznym w Łodzi. Umowa stanowi załącznik nr 2 do niniejszej Uchwały.

§ 7

Opłaty wnoszone są na konto bankowe odpowiedniego wydziału.

§ 8

Nie przewiduje się zwrotu całości ani części pierwszej raty opłaty w przypadku rezygnacji ze studiów w trakcie pierwszego semestru. W przypadku nie podjęcia studiów zwracana opłata będzie pomniejszona o 2% z tytułu kosztów administracyjnych.

§ 9

W przypadku uzyskania zgody dziekana na udział awansem w zajęciach następnego roku, student studiów niestacjonarnych wnosi opłatę za te studia w wysokości ustalonej przez Rektora dla danego kierunku w danym roku akademickim. Nie zwalnia to studenta z obowiązku wniesienia opłaty za powtarzany przedmiot.

§ 10

Rektor lub upoważniony przez niego Prorektor ds. Nauczania i Wychowania , na udokumentowany wniosek studenta może zwolnić studenta z obowiązku wniesienia opłaty w całości lub w części za dany semestr a także określić inny niż podany wyżej termin wniesienia opłaty.

§ 11

Student może uzyskać ulgę w opłatach w przypadku udokumentowanej trudnej sytuacji materialnej, zdarzenia losowego lub w przypadku osiągnięcia wybitnych wyników w nauce, to jest średniej z poprzedniego roku studiów minimum 4,75 , w tym przypadku ulga nie może być wyższa niż 10% opłaty za studia. Studenci pierwszego roku studiów nie mogą być zwolnieni z wniesienia opłaty za pierwszy semestr.

§ 12

Wniosek o ulgę w opłacie winien zostać złożony na formularzu stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszej Uchwały.

§ 13

Wniosek winien zostać zaopiniowany przez dziekana odpowiedniego wydziału oraz Samorząd Studencki.

§ 14

Wnioski o ulgę w opłatach winny być składane w Dziale Nauczania i Wychowania w terminie do dnia 26 września - za semestr zimowy oraz do dnia 15 lutego za semestr letni. Wnioski składane po wyżej wymienionych terminach nie będą rozpatrywane.

§ 15

Niedopełnienie przez studenta zobowiązań finansowych wobec Uniwersytetu może spowodować skreślenie z listy studentów.

§ 16

Instancją odwoławczą we wszystkich sprawach objętych Uchwałą jest Rektor Uniwersytetu Medycznego w Łodzi

§ 17

Uchwała wchodzi w życie z dniem uchwalenia z mocą obowiązującą od dnia 1 września 2006 roku.

§ 18

Traci moc Zarządzenie nr 9/2006 Rektora Uniwersytetu Medycznego w Łodzi z dnia 24 lutego 2006 roku w sprawie odpłatności studentów za zajęcia dydaktyczne.

 

REKTOR
Uniwersytetu Medycznego w Łodzi
 
Prof. dr hab. n.med. Andrzej LEWIŃSKI

Drukuj stronĂŞ