zarządzenie_48_07
Zarządzenie Nr 48 / 2007
Rektora Uniwersytetu Medycznego w Łodzi
z dnia 15 listopada 2007 roku
Dotyczy: zmiany zarządzenia w sprawie "Regulaminu Organizacyjnego Administracji Uniwersytetu Medycznego w Łodzi" nr 32 z dnia 27 grudnia 2005 r., z późn. zm.
Na podstawie § 52 ust. 4 pkt 3 Statutu Uniwersytetu Medycznego w Łodzi z dnia 29.06.2006 r. z późn. zm. zarządzam, co następuje:
§ 1
W pionie Z- cy Kanclerza ds. Administracyjno-Technicznych tworzy się Dział Aparatury (KATA).
§ 2
W Regulaminie Organizacyjnym Administracji wprowadza się następujące zmiany:
- W § 32 wprowadza się pkt 2 w brzmieniu:
"2. Dział Aparatury (KATA),"
skutkiem tego dotychczasową numerację punktów od 2 do 4 przesuwa się i otrzymują one kolejno numerację od 3 do 5.
- Wprowadza się § 65 A w brzmieniu:
"Dział Aparatury (KATA) realizuje zadania związane z aparaturą i sprzętem technicznym będącym na wyposażeniu komórek organizacyjnych Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, a w szczególności zajmuje się:
- Prowadzeniem dokumentacji technicznej aparatury i sprzętu medycznego będącego w zasobach UM, niezbędnej do utrzymania ciągłości ruchu, w tym między innymi:
- baz danych dot. lokalizacji aparatury, statusu urządzeń, ważności eksploatacji, gwarancji, awarii, przeglądów, napraw, dopuszczalności do eksploatacji, producentów i przedstawicieli handlowych produkowanego sprzętu, biegłych, ekspertów, rzeczoznawców i konsultantów.
- paszportów i innych dokumentów wraz z ich kontrolą, weryfikacją i certyfikacją.
- harmonogramów nadzorów, przeglądów technicznych i serwisowych
- protokółów, dokumentów stwierdzających zasadność wymiany elementów przy serwisowaniu oraz czynności naprawczych wraz ze specyfikacją wymienionych podzespołów.
- Gromadzeniem ofert i informacji o nowościach technicznych urządzeń,
- Prowadzeniem i nadzorem serwisów zewnętrznych i wewnętrznych,
- Opiniowaniem możliwości technicznych. Odbiorem technicznym i nadzorem nad instalacją aparatury i osprzętu w miejscu pracy, z wyjątkiem sprzętu komputerowego nie współpracującego z aparaturą medyczną lub laboratoryjną,
- Nadzorowaniem czynności związanych z prowadzeniem i zlecaniem przeglądów aparatury UM w oparciu o obowiązujące przepisy,
- Prowadzeniem procedur związanych z paszportyzacją, certyfikacją i oznaczaniem sprzętu, w tym ustalaniem cech indywidualnych urządzeń i aparatury,
- Ustaleniem parametrów, opracowywaniem danych technicznych aparatury i sprzętu, warunków instalacyjnych i serwisowania pod kątem potrzeb składanych wniosków do Biura Zamówień Publicznych i wymogów infrastruktury technicznej,
- Współpracą z Biurem Obsługi Zamówień Publicznych, Biurem Nadzoru Technicznego, Działem Zaopatrzenia, Inspektoratem BHP i Inspektoratem P.Poż w procedurach zamówień i instalacyjno-eksploatacyjnych,
- Współpracą z Biurem ds. Nadzoru i Kontroli Szpitali Klinicznych w zakresie prawidłowej eksploatacji aparatury UM w tych jednostkach,
- Wykonywaniem procedur związanych z kasacją i utylizacją, a w szczególności:
a. selekcją sprzętu do kasacji i dalszego wykorzystania,
b. zlecaniem w trybie wnioskowym ekspertyz pracownikom UM i na zewnątrz jednostki organizacyjnej,
c. współdziałaniem z Inspektorem BHP w zakresie utylizacji,
- Podnoszeniem kwalifikacji w zakresie wiedzy technicznej. Organizowaniem i udziałem w szkoleniach, targach specjalistycznych krajowych i zagranicznych."
- Dotychczasowy § 65 A otrzymuje numerację § 65 B.
§ 3
§ 64 regulaminu otrzymuje brzmienie:
"Dział Techniczny (KATDT) zajmuje się:
- prowadzeniem pełnej dokumentacji technicznej i eksploatacyjnej, sprzętu technicznego, z wyłączeniem aparatury medycznej i laboratoryjnej,
- konserwacją, naprawami i remontami sprzętu technicznego przez zespół naprawczo-remontowy w oparciu o harmonogramy prac i wg. ustalonych kompetencji,
- prowadzeniem zespołu do napraw stolarskich oraz ślusarsko-spawalniczych,
- prowadzeniem zespołu elektryczno-instalacyjnego wykonującego konserwacje
i naprawy instalacji elektrycznych, podstacji i stacji transformatorowych niskiego
i wysokiego napięcia, agregatów prądotwórczych, systemów oświetlenia awaryjnego i UPS,
- pomiarami parametrów instalacji elektrycznych, sporządzaniem protokółów
i wpisów do książek obiektów,
- realizacją zleceń o charakterze awaryjnym, w tym awarii elektrycznych
i hydraulicznych,
- zlecaniem i nadzorowaniem realizacji napraw wynikających z zakresu gwarancji sprzętu elektromechanicznego, audiowizualnego, stolarskiego, itp.,
- prowadzeniem zespołów do bieżących napraw instalacji sanitarnych, c.o., gazowych, pomiarów parametrów instalacji z wykonania protokółów i wpisów do książek obiektowych,
- wykonywaniem zleconych ekspertyz aparatury i sprzętu technicznego,
- prowadzeniem magazynu części różnych,
- zamawianiem i rozliczaniem materiałów na potrzeby działań usługowych, konserwacyjnych i usuwania awarii,
- rozliczaniem pracowników Działu z zakresu robót,
- prowadzeniem logistyki na potrzeby własne,
- zabezpieczaniem pomieszczeń działu."
§ 4
W § 63 regulaminu wprowadza się pkt 9 w brzmieniu:
" 9. administrowaniem obiektu C-7."
§ 5
W schemacie organizacyjnym, stanowiącym załącznik do Regulaminu Organizacyjnego Administracji wprowadza się w pionie Z-cy Kanclerza ds. Administracyjno-Technicznych ikonę w brzmieniu: DZIAŁ APARATURY.
§ 6
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Rektor Uniwersytetu Medycznego
w Łodzi
Prof. dr hab. n. med. Andrzej Lewiński