Zarządzenie Nr 54 / 2008
z dnia 3 października 2008 r.
Rektora Uniwersytetu Medycznego w Łodzi
Dotyczy: zmiany Zarządzenia nr 32 z dnia 27 grudnia 2005 r., z późn. zm. w sprawie "regulaminu Organizacyjnego Administracji Uniwersytetu Medycznego w Łodzi."
Na podstawie § 52 ust. 4 pkt 3 w związku z § 24 ust. 13 Statutu Uniwersytetu Medycznego w Łodzi zarządzam, co następuje:
§ 1
Wprowadzam zmiany do Regulaminu Organizacyjnego Administracji - jak w załączniku do niniejszego Zarządzenia
§ 2
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
R E K T O R
Prof. dr hab. Paweł Górski
Otrzymują:
- wszystkie jednostki organizacyjne
Załącznik do Zarządzenia nr 54/2008
z dnia 3 października 2008 r.
Zmiany do Regulaminu Organizacyjnego Administracji Uniwersytetu Medycznego w Łodzi.
"1. Zastępca Kanclerza ds. Zarządzania (KCZ) kieruje i nadzoruje pracę w bezpośrednio podległych mu jednostkach organizacyjnych wymienionych w § 32 niniejszego regulaminu, a w szczególności zarządza Uczelnią poprzez:
- opracowywanie projektu strategii rozwoju Uniwersytetu Medycznego w Łodzi,
- przeprowadzanie analiz ekonomicznych, technicznych i organizacyjnych dotyczących możliwości realizacji strategii rozwoju Uniwersytetu Medycznego w Łodzi,
- prawidłowe nadzorowanie nad gospodarowaniem mienia Uniwersytetu Medycznego w Łodzi,
- tworzenie planów oraz inicjowanie działań dotyczących racjonalizacji wykorzystania bazy lokalowej Uniwersytetu Medycznego w Łodzi,
- tworzenie i przygotowywanie corocznych i długoterminowych planów remontów i inwestycji Uniwersytetu Medycznego w Łodzi oraz nadzór nad ich wykonaniem,
- współpracę z organami i administracją Uniwersytetu Medycznego w Łodzi w zakresie obsługi administracyjnej procesu dydaktycznego i badawczego,
- ustalanie zakresów czynności kierowników podległych mu działów,
a ponadto
- ma prawo do uzyskiwania niezbędnych informacji i wyjaśnień, a także udostępniania odpowiednich dokumentów,
- podejmuje działania zapewniające racjonalne wykorzystanie lokali i wyposażenia Uczelni oraz sprawuje kontrolę w tym zakresie,
- zarządza nieruchomościami Uniwersytetu Medycznego w Łodzi,
- zapewnia przeglądy urządzeń, instalacji i obiektów zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
- jest odpowiedzialny za sprawy socjalne pracowników oraz sprawy ochrony zdrowia pracowników, doktorantów i studentów,
- współdziała z zastępcą kanclerza - Kwestorem w zakresie opracowywania planu rzeczowo-finansowego Uniwersytetu Medycznego w Łodzi,
- realizuje inne zadania zlecone przez Rektora i Kanclerza.
2. Zastępca Kanclerza ds. Zarządzania musi posiadać wykształcenie wyższe w zakresie zarządzania, umożliwiające mu realizację działań o jakich mowa w § 31 pkt 1."
"1. Zastępca Kanclerza, który jest Kwestorem (KCK), jednocześnie pełni funkcję głównego księgowego Uniwersytetu i kieruje oraz nadzoruje pracę w bezpośrednio podległych mu jednostkach organizacyjnych wymienionych w § 30 niniejszego regulaminu, a w szczególności:
- prowadzi rachunkowość jednostki,
- wykonuje dyspozycję środkami pieniężnymi,
- dokonuje wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
- dokonuje wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
- organizuje prawidłowy obieg dokumentów finansowo-księgowych niezbędnych do prowadzenia ewidencji księgowej, zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- zajmuje się opracowaniem zasad rachunkowości i zakładowego planu kont,
- sporządza wewnętrzne i zewnętrzne sprawozdania finansowe, deklaracje podatkowe, ubezpieczeniowe oraz wpłaty na PFRON,
- zajmuje się opracowaniem planów rzeczowo-finansowych i analiz,
- sporządza roczne sprawozdania finansowe Uczelni.
2. Zastępca Kanclerza - Kwestor musi posiadać wykształcenie wyższe ekonomiczne, umożliwiające mu realizację działań o jakich mowa w § 29 pkt 1."