Zarządzenie Nr 74/2008
Rektora Uniwersytetu Medycznego w Łodzi
z dnia 28 listopada 2008 roku
Dotyczy: zmiany Zarządzenia nr 32 z dnia 27 grudnia 2005 r., z późn. zm.
w sprawie "Regulaminu Organizacyjnego Administracji Uniwersytetu Medycznego w Łodzi"
Na podstawie § 52 ust. 4 pkt 3 Statutu UM, zarządzam, co następuje:
§ 1
- Znosi się Wydawnictwo Uniwersytetu Medycznego (RNW).
- Znosi się Dział Wydawnictw i Poligrafii (RNWP).
- Tworzy się Biuro Promocji i Wydawnictw (RBPW).
- Jednostka, o której mowa w ust. 3 zostaje podporządkowana Rektorowi
Uniwersytetu Medycznego w Łodzi.
§ 2
- W § 8 dopisuje się ppkt e w brzmieniu:
" e. Biurem Promocji i Wydawnictw (RBPW)".
- W § 11 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
"2. Sprawuje nadzór merytoryczny nad wydawnictwami Uniwersytetu."
- § 43 otrzymuje brzmienie:
"§ 43
Biuro Rektora (RRB) zajmuje się:
- prowadzeniem spraw bezpośrednio związanych z pracą Rektora oraz obsługą administracyjną Senatu i Kolegium Rektorskiego,
- przekazywaniem informacji o uchwałach Senatu oraz zarządzeniach i decyzjach Rektora Działowi Organizacji,
- przyjmowaniem skarg oraz korespondencją z nimi związaną,
- udziałem w opracowywaniu rocznych sprawozdań Rektora z działalności Uniwersytetu,
- przygotowywaniem odpowiedniej dokumentacji dotyczącej zatrudnień do funkcji kierowniczych oraz na stanowiska profesora nadzwyczajnego i zwyczajnego,
- organizacją egzaminów specjalizacyjnych,
- organizacją szkolenia podyplomowego dla obcokrajowców-stypendystów RP,
- przygotowaniem wymaganych materiałów do prowadzenia nadzoru nad
organizacjami studenckimi oraz jednostkami ogólnouczelnianymi,
- współpracą z kierownikami jednostek organizacyjnych w zakresie przestrzegania ustalonych w Uczelni zasad i kompetencji dotyczących przekazywania informacji o Uniwersytecie,
- przygotowywaniem zlecanych przez Rektora, projektów opracowań o charakterze informacyjnym i okolicznościowym."
4. § 46 otrzymuje brzmienie:
"§ 46
"Biuro Promocji i Wydawnictw zajmuje się:
- współpracą z Biurem Rektora w zakresie szeroko pojętej promocji Uczelni, a w tym
- kreowaniem pozytywnego wizerunku Uczelni w mass mediach,
- zbieraniem i opracowywaniem informacji o istotnych wydarzeniach i osiągnięciach Uniwersytetu, jego pracowników i studentów oraz ich upowszechnianiem w mass mediach i na stronie internetowej Uczelni,
- zbieraniem, opracowywaniem oraz przekazywaniem odpowiedzi na pytania przedstawiane przez dziennikarzy - w zakresie dotyczącym Uczelni oraz autoryzowanych przez Rektora lub upoważnionych pracowników funkcyjnych Uniwersytetu,
- organizowaniem konferencji prasowych na polecenie Rektora,
- koordynowaniem działalności informacyjnej i promocyjnej w Uczelni, doskonaleniem systemu pozyskiwania i wymiany informacji między centrum a jednostkami organizacyjnymi Uniwersytetu oraz przygotowywaniem materiałów promocyjnych,
- obsługą medialną przedsięwzięć o charakterze ogólnouczelnianym,
- współpracą z jednostkami naukowo-dydaktycznymi Uczelni organizującymi imprezy naukowe (kongresy, zjazdy, konferencje i seminaria) w zakresie oprawy medialnej tych spotkań,
- merytoryczną redakcją strony internetowej Uczelni,
- aktualizacją danych o Uczelni w katalogach i informatorach pozauczelnianych,
- gromadzeniem dokumentacji historiograficznej i prasowej o Uczelni,
- wszechstronnym, kompleksowym i systemowym promowaniem Uczelni,
- kreowaniem pozytywnego wizerunku Uniwersytetu, zwłaszcza jego prestiżu naukowego i dydaktycznego wśród krajowych i zagranicznych uczelni oraz instytucji naukowych,
- zapewnianiem profesjonalnej - aktualnej, ścisłej i atrakcyjnie przygotowanej informacji o Uczelni, dostosowanej do oczekiwań potencjalnych grup odbiorców,
- opracowywaniem planów wydawniczych,
- organizowaniem prac i prowadzeniem sekretariatu Senackiej Komisji ds. Wydawnictw,
- opracowywaniem redakcyjnym, przygotowywaniem do druku, drukowaniem, powielaniem i oprawą (prace introligatorskie) wszystkich prac wydawniczych z zakresu działalności Komisji i innych prac wydawniczych zlecanych przez władze uczelni lub bezpośredniego przełożonego,
- zawieraniem umów autorskich,
- prowadzeniem kontroli materiałowej i rozliczaniem zużytych materiałów,
- rozliczaniem oraz wystawieniem faktur i rachunków za usługi,
- prowadzeniem działalności z zakresu technik audiowizualnych."
§ 3
W związku z wprowadzonymi zmianami dokonuje się analogicznej korekty schematu organizacyjnego, stanowiącego załącznik nr 1 do Zarządzenia Rektora UM nr 32/2005.
§ 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 grudnia 2008 r.
Rektor
Prof. dr hab. Paweł Górski