Nasz serwis korzysta z plikĂłw cookies, ktĂłrych stosowanie ma na celu uÂłatwienie nawigacji oraz dostosowanie serwisu do preferencji uÂżytkownika. MoÂżliwe jest okreÂślenie warunkĂłw przechowywania lub dostĂŞpu do plikĂłw cookies w przeglÂądarce uÂżytkownika. WiĂŞcej na ten temat dowiesz siĂŞ w dokumencie: Polityka PrywatnoÂści...
Niedokonanie zmian ustawieĂą przeglÂądarki internetowej na ustawienia blokujÂące zapisywanie plikĂłw cookies jest jednoznaczne z wyraÂżeniem zgody na ich zapisywanie.

Zamknij Polityka PrywatnoÂści
Strona archiwalna - repozytorium informacji. Aktualne informacje znajdziesz pod adresem umed.pl
uchwala_147

Uchwała nr 147/2004
Senatu Uniwersytetu Medycznego w Łodzi z dnia 23 września 2004r.

w sprawie Regulaminu przyznawania odznaczeń Uniwersytetu Medycznego w Łodzi

Na podstawie § 7 ust. 3 Statutu Uniwersytetu Medycznego w Łodzi z dnia 1 lipca 2004 r. uchwala się, co następuje:

 

§ 1

Uchwala się Regulamin przyznawania odznaczeń Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, będący załącznikiem do nn uchwały.

§ 2

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 października 2004 r.

 

REKTOR
Uniwersytetu Medycznego w Łodzi
 
Prof. dr hab. n.med. Andrzej LEWIŃSKI


REGULAMIN
przyznawania odznaczeń Uniwersytetu Medycznego w Łodzi
z dnia 23 września 2004r.
wprowadzony Uchwałą Senatu UMŁ Nr 147/2004

I. Zasady ogólne

§ 1

Podstawę prawną niniejszego Regulaminu stanowi Statut Uniwersytetu Medycznego w Łodzi uchwalony w dniu 1 lipca 2004 r. przez Senat Uniwersytetu Medycznego w Łodzi.

§ 2

Regulamin ustala zasady i tryb przyznawania i nadawania odznaczeń Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, zwanego dalej "Uniwersytetem".

§ 3

Odznaczeniami Uniwersytetu są:

  1. Odznaka Honorowa "Zasłużony dla Uniwersytetu Medycznego w Łodzi".
  2. Medale złote i srebrne "Za Zasługi dla Uniwersytetu Medycznego w Łodzi".

§ 4

Senat Uniwersytetu, dla upamiętnienia wydarzeń oraz jubileuszy szczególnie ważnych dla rozwoju Uczelni, może uchwalić inne, okolicznościowe odznaczenia, mające charakter pamiątkowy; są one dalej nazywane "medalami pamiątkowymi".

§ 5

  1. Odznaka Honorowa "Zasłużony dla Uniwersytetu Medycznego w Łodzi" jest odznaczeniem wyższego rzędu niż Medale "Za Zasługi dla Uniwersytetu Medycznego w Łodzi".
  2. Tej samej osobie obydwu tych odznaczeń nie można przyznać równocześnie.

§ 6

  1. Odznaczenia, o których mowa w § 3 nadaje Rektor po zasięgnięciu opinii Senatu.
  2. Medale pamiątkowe nadaje Rektor. O nadaniu odznaczenia Rektor informuje Senat na najbliższym posiedzeniu.

§ 7

Odznakę Honorową może otrzymać pracownik Uniwersytetu za :

1.

Wybitne osiągnięcia w czasie wieloletniej pracy na Uniwersytecie, w szczególności gdy:

 

a)

wykazuje się wybitnymi kwalifikacjami zawodowymi uznanymi przez środowiskanaukowe lub zawodowe,

 

b)

uzyskuje wzorową ocenę swojej pracy w środowisku, zarówno przełożonych jak i podopiecznych,

 

c)

odnosi wyjątkowe zasługi w pracy na rzecz:

 

 

-

nauki,

 

 

-

dydaktyki,

 

 

-

pracy organizacyjnej,

 

 

-

poprawy ochrony zdrowia ludności,

 

 

-

kształtuje i podnosi kwalifikacje wśród pracowników,

 

d)

w szczególny sposób dba o mienie Uniwersytetu.

2.

Dokonanie wynalazku, odkrycia lub usprawnienia o dużym znaczeniu dla Uczelni.

§ 8

Medal "Za Zasługi dla Uniwersytetu Medycznego w Łodzi" może otrzymać:

1.

Pracownik Uniwersytetu, który wyróżnia się osiągnięciami na rzecz Uczelni, w szczególności:

 

a)

przyczynił się do rozwoju Uniwersytetu poprzez działalność na rzecz sprawnego przygotowania jednostek zabezpieczających pracę naukowo-techniczną, administracyjno-techniczną, administracyjno-gospodarczą itp.,

 

b)

troszczył się o mienie Uniwersytetu,

 

c)

przyczynił się do pomnożenia mienia Uniwersytetu,

 

d)

wyróżnia się nienaganną opinią, wysoką kulturą osobistą, prawością charakteru i postawą społeczną.

2.

Osoba nie będąca pracownikiem Uniwersytetu, która przyczyniła się do rozwoju Uniwersytetu między innymi poprzez:

 

a)

pomnażanie mienia Uniwersytetu,

 

b)

promowanie Uniwersytetu w kraju lub poza jego granicami,

 

c)

obrony dobrego imienia Uniwersytetu.

§ 9

  1. Medale pamiątkowe można wręczać z okazji jubileuszu Uniwersytetu lub aktualnych ważnych dla Uniwersytetu wydarzeń zarówno pracownikom, jak i osobom nie będącym pracownikami Uczelni, którzy odgrywają znaczącą rolę w życiu Uniwersytetu Medycznego.
  2. Wręczenie medalu pamiątkowego nie czyni niemożliwym wręczenia innego odznaczenia Uniwersytetu.

II. Zgłaszanie kandydatów do odznaczeń

§ 10

Prawo wnioskowania o przyznanie odznaczeń, o których mowa w § 3 i w § 4 mają:
a) rektor, prorektorzy i dziekani,
b) kierownicy katedr, klinik i zakładów,
c) dyrektor administracyjny,
d) związki zawodowe działające na terenie Uczelni,
e) samorząd studencki,
f) stowarzyszenia naukowe i społeczne działające na terenie Uczelni.

§ 11

  1. Wniosek o przyznanie odznaczenia należy składać w Dziale Organizacji Zatrudnienia, który sprawdza poprawność wniosku pod względem formalnym. W przypadku uchybień formalnych, braków czy innych niezgodności, wniosek jest odsyłany do wnioskodawcy w celu uzupełnienia.
  2. Po sprawdzeniu poprawności wniosku, Dział Organizacji Zatrudnienia przedstawia następnie wniosek Senackiej Komisji ds. Odznaczeń.

§ 12

  1. Senat Uniwersytetu na początku swej kadencji powołuje Senacką Komisję ds. Odznaczeń.
  2. Przewodniczącego Komisji mianuje Senat.
  3. W skład Senackiej Komisji ds. Odznaczeń wchodzą z głosem stanowiącym przedstawiciele związków zawodowych, mających swe jednostki organizacyjne na terenie Uniwersytetu.

§ 13

Zadaniem Senackiej Komisji ds. Odznaczeń jest opracowanie opinii w sprawie wniosków dotyczących wystąpień o nadanie orderów i odznaczeń państwowych oraz nadanie odznaczeń Uniwersytetu i przedstawienie tych opinii Senatowi.

III. Tryb pracy Senackiej Komisji ds. Odznaczeń

§ 14

  1. Komisja opracowuje opinie podczas posiedzenia.
  2. Posiedzenia Komisji zwołuje Rektor lub z jego upoważnienia Zastępca Dyrektora Administracyjnego ds. Pracowniczych.
  3. Każdy z członków Komisji ma prawo zapoznania się z wnioskami przed planowanym posiedzeniem.

§ 15

  1. Posiedzenie Komisji otwiera przewodniczący lub z jego upoważnienia zastępca przewodniczącego i po sprawdzeniu listy obecności, stwierdza o ważności zebrania.
  2. Posiedzenie Komisji jest ważne, jeżeli uczestniczy w nim ponad połowa członków.
  3. Po otwarciu posiedzenia przewodniczący przedstawia uczestnikom wniosek o odznaczenie i informuje kto wniosek zgłasza, o jakie odznaczenie wnioskuje oraz przedstawia uzasadnienie wniosku.
  4. Po przedstawieniu wniosku poddaje go pod dyskusję uczestników posiedzenia, udzielając im głosu w kolejności zgłoszeń. Poza kolejnością mogą zabrać głos członkowie Komisji w trybie ad vocem.
  5. Po wyczerpaniu dyskusji przewodniczący poddaje wniosek pod głosowanie.
  6. Głosowanie w sprawie wniosków -jako personalne -jest tajne.
  7. Uchwały Komisji zapadają zwykłą większością głosów. W przypadku równości głosów, głos rozstrzygający ma przewodniczący Komisji.
  8. Każdy z członków Komisji może zgłosić do protokółu, także w trybie votum separatum, swe odrębne stanowisko.
  9. W dalszej części posiedzenia rozpatrywane są następne wnioski o odznaczenia.
  10. Po wyczerpaniu wszystkich spraw zamieszczonych w porządku posiedzenia przewodni czący
    • ogłasza wyczerpanie się porządku obrad,
    • ogłasza zamknięcie posiedzenia Komisji.
  11. Z posiedzenia Komisji sporządza się protokół, który podpisuje przewodniczący.
  12. Protokół z przebiegu posiedzenia zawiera:
    a) wskazanie osoby zwołującej,
    b) miejsce odbycia się posiedzenia,
    c) datę odbycia się posiedzenia,
    d) zaproponowany porządek posiedzenia oraz dostarczone Członkom materiały i projekty uchwał,
    e) wskazanie osoby otwierającej i prowadzącej posiedzenie,
    f) nazwiska i imiona osób, dla których wnioskowano o odznaczenia,
    g) opis przebiegu poszczególnych punktów obrad oraz przebieg dyskusji,
    h) wyniki głosowań nad poszczególnymi wnioskami,
    i) odrębne stanowiska członków Komisji zgłoszone do protokółu, szczególnie w trybif votum separatum.
  13. Lista obecności stanowi załącznik do protokółu.
  14. Rozpatrywane wnioski stanowią załączniki do protokółu.
  15. Protokół z posiedzenia przewodniczący przekazuje Rektorowi za pośrednictwem Działu Organizacji Zatrudnienia.

IV. Nadanie odznaczeń

§ 16

  1. Podczas posiedzenia Senatu Uniwersytetu Rektor lub z jego upoważnienia przewodniczący Senackiej Komisji ds. Odznaczeń, przedstawia wniosek o nadanie odznaczenia.
  2. Przedstawiając wniosek podaje informacje umieszczone w ust. 3 § 15 oraz opinię Senackiej Komisji ds. Odznaczeń. W przypadku zgłoszeń w trybie votum separatum Rektor informuje Senat o takich stanowiskach.
  3. Po zapoznaniu Członków Senatu z wnioskiem i opinią Senackiej Komisji ds. Odznaczeń, Rektor poddaje wniosek dyskusji. Przebieg dyskusji odbywa się zgodnie z Regulaminem Pracy Senatu.
  4. Po wyczerpaniu dyskusji dotyczącej wniosku, Rektor poddaje wniosek głosowaniu. Głosowanie jako personalne jest tajne.
  5. Wynik głosowania decyduje, zgodnie z Regulaminem Prac Senatu, o nadaniu odznaczenia lub odrzuceniu wniosku.

§ 17

  1. Decyzję o przyznaniu medali pamiątkowych podejmuje Rektor.
  2. O podjętej decyzji Rektor informuje Senat podczas najbliższego posiedzenia.

V. Wręczenie odznaczenia

§ 18

Nadane odznaczenia wręcza Rektor lub z jego upoważnienia prorektor, podczas uroczystości uniwersyteckich.

§ 19

  1. Nazwiska osób, którym nadano odznaczenia, umieszcza się w "Honorowej Księdze Osób Wyróżnionych" oraz wpisuje do rejestru osób odznaczonych.
  2. Nadanie odznaczenia dokumentuje się w aktach osobowych pracownika (studenta) Uniwersytetu.
  3. O nadaniu odznaczenia Rektor informuje jednostkę zatrudniającą pracownika.

§ 20

Rejestry osób odznaczonych prowadzi Dział Organizacji Zatrudnienia.

VI. Cofniecie odznaczenia

§ 21

Nadane odznaczenie może być odebrane osobom, które:

  1. działają na szkodę Uniwersytetu,
  2. dokonały przestępstwa stwierdzonego prawomocnym wyrokiem.

§ 22

  1. O odebraniu odznaczenia decyduje Senat na wniosek:
    a) rektora, prorektorów i dziekanów,
    b) kierowników katedr, klinik i zakładów,
    c) dyrektora administracyjnego,
    d) samorządu studenckiego,
    e) stowarzyszeń naukowych i społecznych działających na terenie Uczelni.
  2. Wniosek przedstawiany Senatowi, musi zawierać opis powodu, dla którego odznaczenie jest odbierane.

§ 22

  1. O podjęciu przez Senat uchwały odbierającej odznaczenie Rektor informuje daną osobę pisemnie.
  2. Egzekucję uchwały przeprowadza Dział Organizacji Zatrudnienia.
  3. Znajdujące się w "Honorowej Księdze Osób Wyróżnionych" oraz w rejestrze osób odznaczonych nazwisko osoby, której odebrano odznaczenie, jest zamazywane w sposób uniemożliwiający jego odczytanie.
  4. W aktach osobowych niszczy się dokument informujący o wcześniejszym nadaniu odznaczenia.

VII. Postanowienia końcowe

§ 24

Druki legitymacji oraz odznaczenia przechowuje Dział Organizacji Zatrudnienia.

§ 25

Nadzór nad przestrzeganiem zasad dotyczących odznaczeń zawartych w Statucie i mniejszyn Regulaminie sprawuje w imieniu Senatu przewodniczący Senackiej Komisji ds. Odznaczeń.

§ 26

  1. Niniejszy regulamin może być zmieniony uchwałą Senatu Uniwersytetu, przyjętą n uzasadniony wniosek:
    a) Senatu,
    b) Rektora,
    c) Senackiej Komisji ds. Odznaczeń,
    d) związków zawodowych lub stowarzyszeń naukowych czy społecznych, działających na terenie Uniwersytetu.
  2. O dokonanej przez Senat zmianie Regulaminu Rektor informuje wszystkie jednostki organizacyjne Uniwersytetu.

§ 27

Sprawy nie objęte niniejszym Regulaminem rozstrzygane są w oparciu o Statut Uniwersytetu, zgodnie z ogólnie przyjętymi zasadami postępowania.

§ 28

Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia przez Senat Uniwersytetu Medycznego w Łodzi.

Drukuj stronĂŞ