Nasz serwis korzysta z plikĂłw cookies, ktĂłrych stosowanie ma na celu uÂłatwienie nawigacji oraz dostosowanie serwisu do preferencji uÂżytkownika. MoÂżliwe jest okreÂślenie warunkĂłw przechowywania lub dostĂŞpu do plikĂłw cookies w przeglÂądarce uÂżytkownika. WiĂŞcej na ten temat dowiesz siĂŞ w dokumencie: Polityka PrywatnoÂści...
Niedokonanie zmian ustawieĂą przeglÂądarki internetowej na ustawienia blokujÂące zapisywanie plikĂłw cookies jest jednoznaczne z wyraÂżeniem zgody na ich zapisywanie.

Zamknij Polityka PrywatnoÂści
Strona archiwalna - repozytorium informacji. Aktualne informacje znajdziesz pod adresem umed.pl

UNIWERSYTET MEDYCZNY
W ŁODZI

UCHWAŁA nr 452 / 2007
Senatu Uniwersytetu Medycznego w Łodzi z dnia 15 marca 2007 roku

w sprawie odpłatności studentów za zajęcia dydaktyczne

Na podstawie art.99 Ustawy z dnia 27 lipca 2005 roku - Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. nr 164 z dnia 23.08.2005 poz. 1365) oraz w związku z § 8 , §§ 9-11 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 sierpnia 1991 w sprawie zasad gospodarki finansowej Uczelni (Dz.U.nr 84,poz.380 zm. Dz. U. 112, poz. 485) uchwala się co następuje:

§ 1


Wprowadza się odpłatność za zajęcia dydaktyczne na studiach płatnych w Uniwersytecie Medycznym w Łodzi .


§ 2


Opłata obejmuje zajęcia dydaktyczne przewidziane w rocznym planie zajęć.


§ 3


Wysokość opłat ustala Rektor lub upoważniony przez niego Prorektor ds. Nauczania i Wychowania w oparciu o przewidywane koszty kształcenia.


§ 4

Informacje o wysokości opłat podawane są do wiadomości zainteresowanym przed rozpoczęciem postępowania kwalifikacyjnego.

§ 5


1. Opłata w ustalonej wysokości na studiach niestacjonarnych ( wieczorowych ) za dany rok akademicki winna być wniesiona na konto właściwego wydziału przed rozpoczęciem danego semestru to jest:
- pierwsza rata przed rozpoczęciem roku akademickiego,
- druga rata przed rozpoczęciem semestru letniego.
2. Opłata w ustalonej wysokości na studiach niestacjonarnych ( zaocznych ) za dany rok akademicki winna być wniesiona na konto właściwego wydziału w czterech równych ratach, po dwie wpłaty w każdym semestrze to jest:
- pierwsza rata przed rozpoczęciem roku akademickiego,
- druga rata do dnia 15 grudnia,
- trzecia rata do dnia 15 lutego ( początek semestru letniego),
- czwarta rata do dnia 15 kwietnia.
Studenci studiów niestacjonarnych Wydziału Fizjoterapii, którzy rozpoczęli studia wcześniej niż w roku 2003 wnoszą opłaty na dotychczasowych zasadach to jest w miesięcznych ratach.
3. Opłata w ustalonej wysokości dla studentów obcokrajowców za dany rok akademicki winna być wniesiona w całości na konto właściwego wydziału przed rozpoczęciem roku akademickiego.
4. Opłata w ustalonej wysokości dla studentów studiujących w języku angielskim winna być wniesiona na konto Uniwersytetu Medycznego w Łodzi:
a. dla studentów rekrutowanych bezpośrednio przez Uniwersytet Medyczny w Łodzi:
- studenci pierwszego roku do 15 września
- studenci kolejnych lat: pierwsza rata do dnia 15 października, druga rata do końca lutego,
b. studenci rekrutowani przez Alliance Institute of Medicine: pierwsza rata do dnia 31 grudnia, druga rata do dnia 31 marca.


§ 6


Warunki odpłatności dla osób podejmujących studia od roku akademickiego 2006/2007 określa umowa zawarta między studentem a Uniwersytetem Medycznym w Łodzi.
Umowa stanowi załącznik nr 2 do niniejszej Uchwały.


§ 7


Opłaty wnoszone są na konto bankowe odpowiedniego wydziału.

§ 8


1.Nie przewiduje się zwrotu całości ani części pierwszej raty opłaty w przypadku rezygnacji ze studiów w trakcie pierwszego semestru.
W przypadku nie podjęcia studiów zwracana opłata będzie pomniejszona o 2% z tytułu kosztów administracyjnych.
2. W przypadku rezygnacji studenta ze studiów na latach wyższych niż pierwszy zwracana opłata będzie pomniejszona o 2% z tytułu kosztów administracyjnych.

§ 9


W przypadku uzyskania zgody dziekana na udział awansem w zajęciach następnego roku, student studiów niestacjonarnych wnosi opłatę za te studia w wysokości ustalonej przez Rektora dla danego kierunku w danym roku akademickim.

§10


Rektor lub upoważniony przez niego Prorektor ds. Nauczania i Wychowania , na udokumentowany wniosek studenta może zwolnić studenta z obowiązku wniesienia opłaty w całości lub w części za dany semestr a także określić inny niż podany wyżej termin wniesienia opłaty.


§ 11


Student może uzyskać ulgę w opłatach w przypadku udokumentowanej trudnej sytuacji materialnej, zdarzenia losowego w mijającym roku akademickim lub w przypadku osiągnięcia wybitnych wyników w nauce, to jest średniej z poprzedniego roku studiów minimum 4,75 , w tym przypadku ulga nie może być wyższa niż 10% opłaty za rok studiów. Wnioski o ulgę w opłacie z tego tytułu winny być składane w Dziale Nauczania i Wychowania do dnia 26 września. Studenci pierwszego roku studiów nie mogą być zwolnieni z wniesienia opłaty za pierwszy semestr.


§12


Wniosek o ulgę w opłacie winien zostać złożony na formularzu stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszej Uchwały.


§ 13


Wniosek winien zostać zaopiniowany przez dziekana odpowiedniego wydziału oraz Samorząd Studencki.

§ 14


Wnioski o ulgę w opłatach winny być składane w Dziale Nauczania i Wychowania w terminie do dnia 26 września - za semestr zimowy oraz do dnia 15 lutego za semestr letni. Wnioski składane po wyżej wymienionych terminach nie będą rozpatrywane.

§ 15


Niedopełnienie przez studenta zobowiązań finansowych wobec Uniwersytetu może spowodować skreślenie z listy studentów.


§ 16


Instancją odwoławczą we wszystkich sprawach objętych Uchwałą jest Rektor Uniwersytetu Medycznego w Łodzi


§ 17


Uchwała wchodzi w życie z dniem uchwalenia z mocą obowiązującą od dnia 1 września 2007 roku.


§ 18


Traci moc Uchwał nr 349/2006 Senatu Uniwersytetu Medycznego w Łodzi z dnia 27 kwietnia 2006 roku w sprawie odpłatności studentów za zajęcia dydaktyczne.


R E K T O R

Prof. dr hab. Andrzej Lewiński

Drukuj stronĂŞ