UNIWERSYTET MEDYCZNY
W ŁODZI
UCHWAŁA nr 452 / 2007
Senatu Uniwersytetu Medycznego w Łodzi z dnia 15 marca 2007 roku
w sprawie odpłatności studentów za zajęcia dydaktyczne
Na podstawie art.99 Ustawy z dnia 27 lipca 2005 roku - Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz. U. nr 164 z dnia 23.08.2005 poz. 1365) oraz w związku z § 8 , §§ 9-11 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 sierpnia 1991 w sprawie zasad gospodarki finansowej Uczelni (Dz.U.nr 84,poz.380 zm. Dz. U. 112, poz. 485) uchwala się co następuje:
§ 1
Wprowadza się odpłatność za zajęcia dydaktyczne na studiach płatnych w Uniwersytecie
Medycznym w Łodzi .
§ 2
Opłata obejmuje zajęcia dydaktyczne przewidziane w rocznym planie zajęć.
§ 3
Wysokość opłat ustala Rektor lub upoważniony przez niego Prorektor ds. Nauczania
i Wychowania w oparciu o przewidywane koszty kształcenia.
§ 4
Informacje o wysokości opłat podawane są do wiadomości zainteresowanym przed rozpoczęciem postępowania kwalifikacyjnego.
§ 5
1. Opłata w ustalonej wysokości na studiach niestacjonarnych ( wieczorowych
) za dany rok akademicki winna być wniesiona na konto właściwego wydziału przed
rozpoczęciem danego semestru to jest:
- pierwsza rata przed rozpoczęciem roku akademickiego,
- druga rata przed rozpoczęciem semestru letniego.
2. Opłata w ustalonej wysokości na studiach niestacjonarnych ( zaocznych ) za
dany rok akademicki winna być wniesiona na konto właściwego wydziału w czterech
równych ratach, po dwie wpłaty w każdym semestrze to jest:
- pierwsza rata przed rozpoczęciem roku akademickiego,
- druga rata do dnia 15 grudnia,
- trzecia rata do dnia 15 lutego ( początek semestru letniego),
- czwarta rata do dnia 15 kwietnia.
Studenci studiów niestacjonarnych Wydziału Fizjoterapii, którzy rozpoczęli studia
wcześniej niż w roku 2003 wnoszą opłaty na dotychczasowych zasadach to jest
w miesięcznych ratach.
3. Opłata w ustalonej wysokości dla studentów obcokrajowców za dany rok akademicki
winna być wniesiona w całości na konto właściwego wydziału przed rozpoczęciem
roku akademickiego.
4. Opłata w ustalonej wysokości dla studentów studiujących w języku angielskim
winna być wniesiona na konto Uniwersytetu Medycznego w Łodzi:
a. dla studentów rekrutowanych bezpośrednio przez Uniwersytet Medyczny w Łodzi:
- studenci pierwszego roku do 15 września
- studenci kolejnych lat: pierwsza rata do dnia 15 października, druga rata
do końca lutego,
b. studenci rekrutowani przez Alliance Institute of Medicine: pierwsza rata
do dnia 31 grudnia, druga rata do dnia 31 marca.
§ 6
Warunki odpłatności dla osób podejmujących studia od roku akademickiego 2006/2007
określa umowa zawarta między studentem a Uniwersytetem Medycznym w Łodzi.
Umowa stanowi załącznik nr 2 do niniejszej Uchwały.
§ 7
Opłaty wnoszone są na konto bankowe odpowiedniego wydziału.
§ 8
1.Nie przewiduje się zwrotu całości ani części pierwszej raty opłaty w przypadku
rezygnacji ze studiów w trakcie pierwszego semestru.
W przypadku nie podjęcia studiów zwracana opłata będzie pomniejszona o 2% z
tytułu kosztów administracyjnych.
2. W przypadku rezygnacji studenta ze studiów na latach wyższych niż pierwszy
zwracana opłata będzie pomniejszona o 2% z tytułu kosztów administracyjnych.
§ 9
W przypadku uzyskania zgody dziekana na udział awansem w zajęciach następnego
roku, student studiów niestacjonarnych wnosi opłatę za te studia w wysokości
ustalonej przez Rektora dla danego kierunku w danym roku akademickim.
§10
Rektor lub upoważniony przez niego Prorektor ds. Nauczania i Wychowania , na
udokumentowany wniosek studenta może zwolnić studenta z obowiązku wniesienia
opłaty w całości lub w części za dany semestr a także określić inny niż podany
wyżej termin wniesienia opłaty.
§ 11
Student może uzyskać ulgę w opłatach w przypadku udokumentowanej trudnej sytuacji
materialnej, zdarzenia losowego w mijającym roku akademickim lub w przypadku
osiągnięcia wybitnych wyników w nauce, to jest średniej z poprzedniego roku
studiów minimum 4,75 , w tym przypadku ulga nie może być wyższa niż 10% opłaty
za rok studiów. Wnioski o ulgę w opłacie z tego tytułu winny być składane w
Dziale Nauczania i Wychowania do dnia 26 września. Studenci pierwszego roku
studiów nie mogą być zwolnieni z wniesienia opłaty za pierwszy semestr.
§12
Wniosek o ulgę w opłacie winien zostać złożony na formularzu stanowiącym załącznik
nr 1 do niniejszej Uchwały.
§ 13
Wniosek winien zostać zaopiniowany przez dziekana odpowiedniego wydziału oraz
Samorząd Studencki.
§ 14
Wnioski o ulgę w opłatach winny być składane w Dziale Nauczania i Wychowania
w terminie do dnia 26 września - za semestr zimowy oraz do dnia 15 lutego za
semestr letni. Wnioski składane po wyżej wymienionych terminach nie będą rozpatrywane.
§ 15
Niedopełnienie przez studenta zobowiązań finansowych wobec Uniwersytetu może
spowodować skreślenie z listy studentów.
§ 16
Instancją odwoławczą we wszystkich sprawach objętych Uchwałą jest Rektor Uniwersytetu
Medycznego w Łodzi
§ 17
Uchwała wchodzi w życie z dniem uchwalenia z mocą obowiązującą od dnia 1 września
2007 roku.
§ 18
Traci moc Uchwał nr 349/2006 Senatu Uniwersytetu Medycznego w Łodzi z dnia 27
kwietnia 2006 roku w sprawie odpłatności studentów za zajęcia dydaktyczne.
R E K T O R
Prof. dr hab. Andrzej Lewiński