Nasz serwis korzysta z plikĂłw cookies, ktĂłrych stosowanie ma na celu uÂłatwienie nawigacji oraz dostosowanie serwisu do preferencji uÂżytkownika. MoÂżliwe jest okreÂślenie warunkĂłw przechowywania lub dostĂŞpu do plikĂłw cookies w przeglÂądarce uÂżytkownika. WiĂŞcej na ten temat dowiesz siĂŞ w dokumencie: Polityka PrywatnoÂści...
Niedokonanie zmian ustawieĂą przeglÂądarki internetowej na ustawienia blokujÂące zapisywanie plikĂłw cookies jest jednoznaczne z wyraÂżeniem zgody na ich zapisywanie.

Zamknij Polityka PrywatnoÂści
Strona archiwalna - repozytorium informacji. Aktualne informacje znajdziesz pod adresem umed.pl

Uchwała nr 466/2007
Senatu Uniwersytetu Medycznego w Łodzi
z dnia 26 kwietnia 2007 r.

w sprawie ustalenia rocznego wymiaru zajęć dydaktycznych oraz rodzajów zajęć dydaktycznych wchodzących w jego skład na rok akademicki 2007/2008

Na podstawie art. 62 ust.1 pkt. 4 w zw. z art.111 oraz art.130 Ustawy z dnia 27 lipca 2005 roku "Prawo o szkolnictwie wyższym" ( Dz. U. nr 164 poz. 1365) a także §§ 90,91 Statutu Uniwersytetu Medycznego w Łodzi uchwala się co następuje:

§ 1

Ustala się roczny wymiar pensum dla podanych niżej grup pracowników zatrudnionych w pełnym wymiarze czasu pracy:
1. Pracownicy naukowo - dydaktyczni:
o nauczyciel akademicki posiadający tytuł naukowy profesora lub zatrudniony na stanowisku profesora -210 godzin
o nauczyciel akademicki posiadający tytuł naukowy doktora habilitowanego - 210 godzin
o adiunkt, asystent - 240
2. Pracownicy dydaktyczni
o starszy wykładowca - 300 godzin
o wykładowca - 360 godzin
o lektor, instruktor oraz równorzędne - 540 godzin
3. Uczestnicy studiów doktoranckich 90 godzin

§ 2

W skład pensum dydaktycznego wchodzi prowadzenie zajęć dydaktycznych na wszystkich rodzajach studiów , w tym dla uczestników Studium Doktoranckiego oraz na studiach podyplomowych to jest: wykłady, ćwiczenia, seminaria, lektoraty, seminaria magisterskie i licencjackie.

§ 3

Do obowiązków nauczyciela akademickiego poza prowadzeniem zajęć dydaktycznych należą:
1. Prace związane z procesem dydaktycznym a w szczególności: przeprowadzenie egzaminów, kolokwiów, sprawdzianów, promotorstwo prac magisterskich i licencjackich oraz sprawdzanie i recenzowanie tych prac, sprawdzanie prac kontrolnych, konsultacje i dyżury dydaktyczne,
2. Prace organizacyjne uczelni.
3. W przypadku pracowników naukowo-dydaktycznych - prowadzenie prac badawczych niezbędnych dla własnego rozwoju naukowego, prace organizacyjne z tym związane oraz udział w innych pracach i programach związanych z rozwojem naukowo-dydaktycznym Uczelni.
4. W przypadku pracowników dydaktycznych – podnoszenie swoich kwalifikacji zawodowych
5. W przypadku nauczycieli akademickich posiadających tytuł naukowy profesora lub stopień naukowy doktora habilitowanego – kształcenie kadry naukowej
6. Udział w pracach komisji rekrutacyjnych

§ 4

1. Nauczyciel akademicki zatrudniony na pełnym etacie może uzyskać na swój wniosek, złożony przed rozpoczęciem roku akademickiego obniżenie wymiaru rocznego pensum dydaktycznego do 120 godzin w przypadkach:
o pełnienia funkcji: rektora, prorektora, dziekana, prodziekana
o w stosunku do osób zatrudnionych na stanowisku profesora ze względów zdrowotnych lub innych ważnych powodów.
2. Nauczyciel akademicki może korzystać z obniżenia pensum dydaktycznego tylko z jednego tytułu
3. Nauczycielowi akademickiemu nie przysługuje żadne dodatkowe wynagrodzenie za godziny przepracowane ponad udzieloną zniżkę.
4. Zgodę na obniżenie pensum dydaktycznego do wysokości pensum określonego w pkt. 1 wyraża prorektor ds. nauczania i wychowania.

§ 5

1. Pracownik naukowo-dydaktyczny lub dydaktyczny zatrudniony w jednostce, która nie prowadzi zajęć dydaktycznych lub liczba godzin prowadzonych zajęć nie wypełnia w jednostce macierzystej pensum pracownika może zostać zobowiązany przez rektora do prowadzenia zajęć dydaktycznych - zgodnie ze swoją specjalnością w innej jednostce Uczelni, przede wszystkim w jednostkach dydaktycznych należących do wydziału na którym jest zatrudniony.

§ 6

1. Nauczycielowi akademickiemu, dla którego nie zaplanowano obciążenia dydaktycznego z powodu jego zatrudnienia po rozpoczęciu roku akademickiego, przewidzianej nieobecności w pracy związanej między innymi z długotrwałą chorobą, urlopami: bezpłatnym, naukowym, macierzyńskim, zdrowotnym lub innymi zwolnieniami od pracy, ustania stosunku o pracę przed zakończeniem roku akademickiego zalicza się do przepracowanych godzin dydaktycznych 1/30 ustalonego dla danego stanowiska pensum dydaktycznego za każdy tydzień nieobecności przypadającej za okres, w którym prowadzone są w Uczelni zajęcia dydaktyczne.
2. Usprawiedliwiona nieobecność nie przekraczająca 7 dni nie zwalnia od obowiązku odpracowania całego pensum.

§ 7

1. W odniesieniu do niektórych zajęć wliczanych do pensum dydaktycznego, prowadzonych przez nauczycieli akademickich, wymienionych w § 2 stosuje się następujące przeliczniki:
o zajęcia dydaktyczne realizowane w Dydaktycznym Ośrodku zamiejscowym - 1,5
o zajęcia prowadzone w języku obcym- 2,00
o zajęcia prowadzone w ramach kształcenia podyplomowego – 1,5.

§ 8

1. Za nadzór nad jedną pracą magisterską na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych przysługuje 65 godzin wchodzących w skład pensum jednostki dydaktycznej, w której wykonywana jest praca.
2. Za nadzór nad jedną pracą licencjacką na studiach stacjonarnych i niestacjonarnych przysługuje 20 godzin wchodzących w skład pensum jednostki dydaktycznej, w której wykonywana jest praca.
3. Godziny te obejmują również ćwiczenia specjalistyczne i seminaria magisterskie.

§ 9

Opiekun studenta studiującego według indywidualnego toku studiów wlicza do pensum dydaktycznego 20 godzin rocznie za każdego studenta, nie więcej niż 40 godzin rocznie, po zaliczeniu przez studenta roku studiów oraz uzyskaniu akceptacji pełnomocnika rektora ds. organizacji i koordynowania studiów indywidualnych

§ 10

1. Liczebność grup studenckich na zajęciach dydaktycznych ustala dziekan mając na uwadze uwarunkowania merytoryczne oraz konsekwencje finansowe.
2. Liczebność grup określana jest według następujących zasad:
a. wykłady na studiach dziennych i wieczorowych prowadzone są łącznie,
b. zajęcia seminaryjne, zajęcia z wychowania fizycznego, lektoraty języków obcych - maksimum 20 osób,
c. zajęcia teoretyczne, zajęcia laboratoryjne - minimum 10 osób
d. zajęcia kliniczne - minimum 5 osób
e. liczebność grup na studiach zaocznych, zarówno na zajęciach teoretycznych, praktycznych jak i klinicznych , szczególnie tam, gdzie wymagane jest wcześniejsze przygotowanie zawodowe studentów winna być zwiększona.
3. W przypadkach szczególnie uzasadnionych ( np. merytorycznie lub względami bezpieczeństwa ) prorektor ds. nauczania i wychowania na wniosek zaopiniowany przez dziekana może zmniejszyć liczebność grup studenckich.

§ 11

Zobowiązuje się kierowników jednostek organizacyjnych Uniwersytetu Medycznego w Łodzi do planowania zajęć dydaktycznych w wymiarze nie przekraczającym pensum dydaktycznego.

§ 12

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od dnia 1 października 2007 roku

§ 13

Traci moc Uchwała Senatu Uniwersytetu Medycznego w Łodzi nr 351/2006 z dnia 27 kwietnia 2006 roku.


REKTOR
Prof. dr hab. Andrzej LEWIŃSKI

Drukuj stronĂŞ