UNIWERSYTET MEDYCZNY
w ŁODZI
Zarządzenie Nr 9 / 2009
z dnia 30 stycznia 2009 r.
Rektora Uniwersytetu Medycznego w Łodzi
Dotyczy: zmiany Zarządzenia w sprawie "Regulaminu Organizacyjnego Administracji Uniwersytetu Medycznego w Łodzi" nr 32 z dnia 27 grudnia 2005 r., z późn. zm.
Na podstawie § 52 ust. 4 pkt 3 w związku z § 24 ust.13 Statutu Uniwersytetu Medycznego w Łodzi z dnia 29.06.2006 r. z późn. zm., zarządzam, co następuje:
§ 1
1. W strukturze administracji wprowadza się następujące zmiany:
- funkcję Z-cy Kanclerza ds. Zarządzania (KCZ) zmienia się na Z-cę Kanclerza ds. Inwestycyjno-Technicznych (ZKIT),
- Dział Nadzoru nad Szpitalami Klinicznymi i Kontroli Wewnętrznej zmienia się na Biuro Nadzoru nad Szpitalami Klinicznymi i Kontroli Wewnętrznej (BSKW),
- Dział Organizacji (RUO) zmienia się na Biuro Organizacji (RUBO),
- Dział Administracyjno-Gospodarczy (KATAG) zmienia się na Biuro Administracyjno-Gospodarcze (KBAG),
2. W pionie Kanclerza tworzy się Dział Programów Pomocowych (KDPP),
3. W Dziale Nauki i Współpracy z Zagranicą:
- tworzy się Sekcję ds. Międzynarodowych Programów Badawczych (RNNpb),
- znosi się Sekcję ds. Programów Unijnych (RNNu),
§ 2
W związku z § 1 ust. 1 pkt 1 tj. zmianą obszaru odpowiedzialności w pionie Z-cy Kanclerza przemieszczeniu do pionu Kanclerza UM ulegają: Biuro Obsługi i Realizacji Zamówień Publicznych, Biuro Administracyjno-Gospodarcze i Dział Spraw Socjalnych.
§ 3
W Regulaminie Organizacyjnym Administracji wprowadza się następujące zmiany:
1. § 14 otrzymuje brzmienie:
"Prorektorowi ds. Rozwoju Uczelni (RU) podlega Biuro Organizacji (RUBO) z Archiwum (RUOA).
Prorektor ds. Rozwoju Uczelni posiada wpływ decyzyjny w stosunku do Działu Programów Pomocowych."
2. § 25 otrzymuje brzmienie:
"1. Kanclerz (RKC) kieruje administracją i gospodarką Uniwersytetu oraz podejmuje decyzje dotyczące jej mienia w zakresie zwykłego zarządu, z wyłączeniem spraw zastrzeżonych dla organów UM w ustawie o szkolnictwie wyższym oraz Statucie Uniwersytetu.
2. W sprawach, o których mowa w ust. 1 Kanclerz reprezentuje Uczelnię na zewnątrz.
3. Kanclerz posiada uprawnienia i obowiązki wynikające z §§ 116-118 Statutu Uniwersytetu, a w szczególności:
- jest bezpośrednim przełożonym zastępców Kanclerza,
- jest bezpośrednim przełożonym pracowników administracji zajmujących kierownicze stanowiska w jednostkach mu podporządkowanych,
- na wniosek Kierowników jednostek zatrudnia pracowników administracji i obsługi oraz pracowników administracji, których przełożonymi są Prorektorzy, Pełnomocnicy i Dziekani,
- podejmuje decyzje w sprawach związanych z nawiązywaniem, zmianą i rozwiązywaniem umów o pracę oraz przyznawaniem nagród i premii,
- zapewnia prawidłowe nadzorowanie nad gospodarowaniem mienia Uniwersytetu Medycznego w Łodzi,
- współpracuje z organami i administracją UM w Łodzi w zakresie obsługi administracyjnej procesu dydaktycznego i badawczego,
- jest odpowiedzialny za sprawy socjalne pracowników oraz sprawy ochrony zdrowia pracowników, doktorantów i studentów,
- określa zakresy uprawnień i obowiązków zastępców Kanclerza, z uwzględnieniem art. 82 ust. 1 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i §§ 28 do 31 niniejszego regulaminu."
3. § 26 otrzymuje brzmienie:
" Kanclerzowi bezpośrednio podlegają:
- Zastępca Kanclerza - Kwestor (KCK),
- Zastępca Kanclerza ds. Inwestycyjno-Technicznych (ZKIT),
- Biuro Prawne Uniwersytetu Medycznego w Łodzi (BP),
- Biuro Obsługi i Realizacji Zamówień Publicznych (BOiRZP),
- Biuro Administracyjno-Gospodarcze (KBAG),
- Centrum Informatyczno - Telekomunikacyjne (KCIT) z działami:
- Działem Administratorów i Realizacji Wdrożeń (CDA),
- Działem Technicznym i Obsługi Inwestycji Informatyczno - Telekomunikacyjnych (CDI),
- Działem Helpdesk (CDH),
- Dział Spraw Osobowych (KDSO),
- Dział Spraw Socjalnych (KCDS),
- Dział Programów Pomocowych (KDPP),
- Kancelaria Główna (AK),
- Samodzielna Sekcja ds. Obronnych (AC),
- Sekretariat Kanclerzy (KCS),
- Biuro Nadzoru nad Szpitalami Klinicznymi i Kontroli Wewnętrznej (BSKW)."
4. § 31 otrzymuje brzmienie:
"1. Zastępca Kanclerza ds. Inwestycyjno-Technicznych (ZKIT) organizuje i nadzoruje pracę w bezpośrednio podlegających mu jednostkach organizacyjnych wymienionych w § 32 niniejszego regulaminu, a w szczególności zarządza Uczelnią poprzez:
- opracowywanie projektu strategii rozwoju Uniwersytetu Medycznego w Łodzi,
- przeprowadzanie analiz ekonomicznych, technicznych i organizacyjnych dotyczących możliwości realizacji strategii rozwoju Uniwersytetu Medycznego w Łodzi,
- tworzenie i przygotowywanie corocznych i długoterminowych planów remontów i inwestycji Uniwersytetu Medycznego w Łodzi oraz nadzór nad ich wykonaniem,
- ustalanie zakresów czynności kierowników podległych mu jednostek organizacyjnych,
a ponadto
- ma prawo do uzyskiwania niezbędnych informacji i wyjaśnień, a także udostępniania odpowiednich dokumentów,
- zapewnia przeglądy urządzeń, instalacji i obiektów zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
- współdziała z Zastępcą Kanclerza - Kwestorem w zakresie opracowywania planu rzeczowo-finansowego Uniwersytetu Medycznego w Łodzi,
- realizuje inne zadania zlecone przez Rektora i Kanclerza."
5. § 32 otrzymuje brzmienie:
" Zastępcy Kanclerza ds. Inwestycyjno-Technicznych podlegają:
1. Biuro Nadzoru Technicznego (BNT) z działami i magazynami:
- Działem Nadzoru i Remontów (BDNR),
- magazynami,
2. Biuro Inwestycji (BI) z Działem Inwestycji (BDI),
3. Dział Aparatury (KATA),
4. Dział Techniczny (KATDT)."
6. § 56 otrzymuje brzmienie:
"Dyrektor Biura Obsługi i Realizacji Zamówień Publicznych musi posiadać wykształcenie wyższe techniczne i doświadczenie zawodowe umożliwiające mu wykonywaniem czynności związanych z nadzorowaniem realizacji zadań Biura."
7. § 65 B otrzymuje brzmienie:
" Biuro Administracyjno-Gospodarcze (KBAG) zajmuje się:
- administrowaniem nieruchomościami Uniwersytetu,
- podejmowaniem działań zapewniających racjonalne wykorzystanie lokali i wyposażenia Uczelni oraz sprawowaniem kontroli w tym zakresie,
- tworzeniem planów oraz inicjowaniem działań dotyczących racjonalizacji wykorzystania bazy lokalowej Uniwersytetu Medycznego w Łodzi,
- przygotowywaniem umów, aneksów, porozumień dotyczących najmu i dzierżawy lokali,
- wystawianiem faktur VAT dla instytucji i osób fizycznych,
- opracowywaniem faktur otrzymywanych z zewnątrz (dot. tylko spraw, które mają potwierdzenie w umowach znajdujących się w Dziale) tj. sprawdzanie pod względem formalnym, merytorycznym i klasyfikacji kosztów oraz przekazywaniem w/w do Kwestury,
- organizacją pracy pracowników fizycznych i sprzątaczek w Rektoracie UM,
- organizacją pracy kierowców obsługujących wszystkie jednostki UM to jest: wystawianiem kart pracy, rozliczaniem godzin pracy kierowców, rozliczeniem zakupu części i napraw samochodów,
- zakupem, ewidencją i rozliczaniem biletów komunikacji miejskiej,
- ewidencją, analizą i rozliczaniem kosztów rozmów telefonicznych (stacjonarnych i komórkowych) wszystkich jednostek Uniwersytetu,
- prowadzeniem ewidencji pieczątek, tabliczek, szyldów i ich zamawianiem dla wszystkich jednostek UM, w tym:
- zbieranie zapotrzebowań
- zlecanie wykonania
- rejestracja pieczątek nowych i likwidacja starych
- obsługą uroczystości akademickich: inauguracją roku akademickiego, rozdaniem dyplomów i innych,
- organizowaniem przeprowadzek jednostek UM
- zgłaszaniem do kasacji przedmiotów z Rektoratu nie nadających się do dalszego użytkowania
- zakupem drobnych środków na potrzeby Uczelni
- przygotowywaniem materiałów przetargowych, prowadzeniem dokumentacji przetargowej dot. usług porządkowych, ochrony mienia,
- nadzorem nad prawidłowym wywiązywaniem się z umów firm obsługujących UM,
- obsługą wszystkich jednostek organizacyjnych UM, w tym zgłaszanie awarii elektrycznych, hydraulicznych, telefonicznych i innych do odpowiednich Sekcji."
8. W § 66 wprowadza się pkt 9 w brzmieniu:
" koordynowaniem działań w zakresie organizacji systemu bezpieczeństwa teleinformatycznego,"
dotychczasowy pkt 9 otrzymuje numerację 10.
9. Ponadto w §§ 50, 52, 53 wprowadza się stosowne zmiany w nazewnictwie i kodyfikacji jednostek.
§ 4
W schemacie organizacyjnym administracji wprowadza się odnośne zmiany.
§ 5
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 lutego 2009 r.
REKTOR
Prof. dr hab. Paweł Górski
Otrzymują:
Wszystkie jednostki organizacyjne