Nasz serwis korzysta z plikĂłw cookies, ktĂłrych stosowanie ma na celu uÂłatwienie nawigacji oraz dostosowanie serwisu do preferencji uÂżytkownika. MoÂżliwe jest okreÂślenie warunkĂłw przechowywania lub dostĂŞpu do plikĂłw cookies w przeglÂądarce uÂżytkownika. WiĂŞcej na ten temat dowiesz siĂŞ w dokumencie: Polityka PrywatnoÂści...
Niedokonanie zmian ustawieĂą przeglÂądarki internetowej na ustawienia blokujÂące zapisywanie plikĂłw cookies jest jednoznaczne z wyraÂżeniem zgody na ich zapisywanie.

Zamknij Polityka PrywatnoÂści
Strona archiwalna - repozytorium informacji. Aktualne informacje znajdziesz pod adresem umed.pl

UNIWERSYTET MEDYCZNY
w ŁODZI

 

Zarządzenie Nr 122 / 2009
z dnia 31 grudnia 2009 r.
Rektora Uniwersytetu Medycznego w Łodzi

Dotyczy: zmiany Zarządzenia w sprawie "Regulaminu Organizacyjnego Administracji Uniwersytetu Medycznego w Łodzi" nr 32 z dnia 27 grudnia 2005 r., z późn. zm. 

Na podstawie § 52 ust. 4 pkt 3 w związku z § 24 ust.15 Statutu Uniwersytetu Medycznego w Łodzi z dnia 29.06.2006 r. z późn. zm., zarządzam, co następuje:

§ 1

W pionie Zastępcy Kanclerza ds. Inwestycyjno - Technicznych (ZKIT):

  1. Znosi się:

a)  Biuro Nadzoru Technicznego (BNT) z działami i magazynami:
- Działem Nadzoru i Remontów (BDNR),
- magazynami,
b) Dział Inwestycji (BDI).
c) Dział Techniczny (KATDT),

  1. Powołuje się:

a) Biuro Inwestycji (BI),
b) Biuro Remontów i Eksploatacji (BRE).

§ 2

  1. Zakres zadań zniesionego Działu Inwestycji (BDI) przejmuje Biuro Inwestycji (BI).
  2. Zakres zadań zniesionego Biura Nadzoru Technicznego (BNT) z działami  i magazynami:

- Działem Nadzoru i Remontów (BDNR),
- magazynami,
oraz Działu Technicznego (KATDT) przejmuje Biuro Remontów i Eksploatacji (BRE).

§ 3

W związku z §§ 1 i 2  wprowadzam następujące zmiany do Regulaminu Organizacyjnego Administracji:

1.  § 32 Regulaminu Organizacyjnego otrzymuje brzmienie:
" Zastępcy Kanclerza ds. Inwestycyjno - Technicznych (ZKIT) podlega:
1. Biuro Inwestycji (BI).
2. Biuro Remontów i Eksploatacji. (BRE)"

2. Skreśla się §§, 56 B, 63, 64, i 65.

 

§ 4

Odpowiednio § 56 A otrzymuje brzmienie: "Biuro Inwestycji (BI) zajmuje się:

 

1. Przygotowywaniem danych do opracowania i aktualizacji założeń techniczno - ekonomicznych i dokumentacji projektowo - kosztorysowej dla przedsięwzięć i zadań inwestycyjnych będących w planach i określonych w zawartych umowach.
2. Współpracą z  Biurem Obsługi i Realizacji Zamówień Publicznych w zakresie:
a) zgłaszania potrzeb na wyłonienie oferenta do wykonania prac projektowych oraz robót   budowlano - montażowych i usług w ramach procesu inwestycyjnego,
b)   przygotowywania danych do umów z wykonawcami prac projektowych i nadzoru autorskiego oraz wykonawcami robot budowlano - montażowych i instalacyjnych,
c) przygotowywania dokumentów w zakresie formalnym i merytorycznym wraz z weryfikacją kosztów na ewentualne roboty dodatkowe i zamienne - celem zawarcia stosownych umów  i aneksów.
d) współdziałania przy tworzeniu SIWZ w zakresie warunków technicznych,
e) egzekwowania usuwania  wad w dokumentacji projektowej.
3.  Weryfikacją i opiniowaniem umów w zakresie kompetencji jednostki organizacyjnej.
4. Kontrolowaniem rozliczeń inwestycji.
5. Przekazywaniem inwestycji użytkownikowi.
6. Opracowywaniem harmonogramu wydatków na realizację zadań inwestycyjnych w celu optymalnego  zapotrzebowania środków finansowych.
7. Analizą kosztów inwestycji.
8. Współpracą z jednostkami opracowującymi programy technologiczno -wyposażeniowe obiektów.
9. Opracowywaniem założeń do projektów techniczno - ekonomicznych  pod kątem wyposażenia obiektów.
10. Opracowywaniem planów dostaw inwestycyjnych.
11. Nadzorem nad montażem i rozruchem zakupionych przez Zamawiającego lub przekazanych Zamawiającemu urządzeń.
12. Organizowaniem narad koordynacyjnych.
13. Współpracą z organami administracji architektoniczno - budowlanej, w szczególności
z Powiatowym Nadzorem Budowlanym i Wojewódzkim Nadzorem Budowlanym.
14.  Archiwizacją dokumentów związanych z prowadzeniem budowy niezbędnych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie.
15.  Koordynacją działań i czynności prawnych w  celu uzyskania stosownych decyzji administracyjnych.
16. Współpracą z wykonawcami w zakresie BHP i ochrony P - poż.
17. Weryfikacją przekazanej przez Wykonawcę dokumentacji pod względem jej wewnętrznej zgodności  i merytorycznej poprawności.
18. Kontrolą realizacji prac projektowych w odniesieniu do przyjętych przez Wykonawcę zobowiązań  w zakresie opracowań i terminów ich przekazywania Zamawiającemu.
19.  Opiniowaniem projektów umów z kontrahentami.
20.  Bieżącą kontrolą i analizą kosztów inwestycji w odniesieniu do przyjętych harmonogramów wydatków na jej realizację i natychmiastowym składaniem informacji o wszelkich spostrzeżonych nieprawidłowościach. Prowadzeniem bieżącej dokumentacji w tym zakresie.
21.  Współpracą z jednostkami opracowującymi programy funkcjonalno  - użytkowe obiektów.
22.  Moderowanie opracowania programów funkcjonalno - użytkowych przyszłych inwestycji.
23.  Utrzymywaniem kontaktów z organami administracji i innymi instytucjami związanymi z procesem realizacji inwestycji, jak również z właścicielami terenów objętych planem zabudowy inwestycyjnej.
24.  Współpracą z Biurem Remontów i Eksploatacji w zakresie przygotowania i rozliczania zadań inwestycyjnych.
25.  Archiwizacją umów zrealizowanych.
26.  Pełnieniem obowiązków a szczególnie prowadzeniem nadzoru inwestorskiego zgodnie z przepisami Ustawy Prawo Budowlane z dnia 7. 07. 1994 r. art. 25,26,27 , sztuką budowlaną oraz przepisami BHP.
27.  Nadzorem nad robotami budowlanymi w ramach posiadanych uprawnień budowlanych na obiektach oraz terenach objętych robotami budowlanymi.
28.  Prowadzaniem kosztorysów  i ksiąg obmiaru,  sporządzaniem protokołów odbioru robót zgodnie ze stanem faktycznym, umową i obowiązującymi przepisami.
29.  Sporządzaniem dokumentów w  przypadku wystąpienia robót dodatkowych lub zamiennych w zakresie: wniosków, protokołów konieczności, kosztorysów.
30.  Sprawdzaniem i opiniowaniem harmonogramów rzeczowo-finansowych,
31.  Przygotowywaniem dokumentów związanych z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie  i protokółów przekazania w użytkowanie.
32.  Prowadzeniem nadzoru technicznego w zakresie posiadanych uprawnień nad robotami konserwacyjnymi na terenach i w budynkach będących w administrowaniu UM.
33.  Zgłaszaniem i nadzorem nad usuwaniem awarii.
34.  Współpracą  z dysponentem finansów w zakresie aktualizacji Wskaźnikowych Kosztów Inwestycji.
35.  Udziałem przy przekazywaniu do magazynu przez wykonawcę w depozyt urządzeń  i elementów instalacji.
36.  Opiniowaniem pod względem kompatybilności urządzeń i aparatury medycznej i technologicznej.
37.  Prowadzeniem kontroli prawidłowości prowadzenia Dzienników Budowy.
38.  Koordynowaniem po względem technicznym wszystkich branż w zakresie prowadzonych robót  w budynkach i przy robotach zewnętrznych.
39.  Przekazywaniem na podstawie protokółów placu budowy nowym wykonawcom.
40.  Sprawdzaniem właściwych uprawnień i przynależności do Okręgowej Izby Budowlanej kierowników wykonawców robót budowlanych.
41.  Sprawdzaniem i egzekwowaniem od wykonawców planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia.
42.  Bieżącą współpracą z Wykonawcą dokumentacji w całym okresie realizacji inwestycji, w tym m.in. uzgadnianiem ewentualnych zmian w dokumentacji wynikających z błędów projektowych oraz realiów procesu inwestycyjnego, czy dodatkowych opracowań wynikłych w czasie realizacji zadania inwestycyjnego.
43.  Dochodzeniem odpowiedzialności projektanta z tytułu wad dokumentacji projektowej.
44.  Czynnościami zapewniającymi wywiązanie się Inwestora ze spoczywających na nim, a wynikających  z warunków umowy zobowiązań.
45.  Przygotowywaniem we współpracy z inspektorami nadzoru poszczególnych branż danych do zleceń (umów) na opracowanie dokumentacji projektowej, wykonywaniem robót budowlano - montażowych i instalacyjnych.
46.  Merytoryczną kontrolą faktur wystawianych przez Wykonawców wraz z prowadzeniem ich rejestru.
47.  Rozliczaniem końcowym robót w zakresie zobowiązań wynikających z umów projektowych  i wykonawczych w tym egzekwowaniem uprawnień wynikających z kart gwarancyjnych."

§ 5

Odpowiednio § 63A  otrzymuje brzmienie: "Biuro Remontów i Eksploatacji (BRE) zajmuje się:

 1. Opracowywaniem planów remontów i robót.
2. Planowaniem i sprawozdawczością z zakresu realizowanych zadań.
3. Nadzorami technicznymi obiektów Uniwersytetu Medycznego w Łodzi.
4. Zlecaniem serwisom napraw aparatury laboratoryjnej i sprzętu technicznego będącego na wyposażeniu jednostek organizacyjnych UM.
5.  Współpracą z Biurem Nadzoru nad Szpitalami Klinicznymi i Kontroli Wewnętrznej w zakresie prawidłowej eksploatacji aparatury UM w tych jednostkach.
6. Współpracą z zewnętrznymi instytucjami w zakresie realizacji zadań Biura.
7. Współpracą z Biurem Inwestycji w zakresie wykorzystania Inspektorów Nadzoru.
8. Rozliczaniem przyznanych środków finansowych.
9. Administrowaniem obiektu C-7.
10. Prowadzeniem pełnej dokumentacji technicznej i eksploatacyjnej, sprzętu technicznego, z wyłączeniem aparatury medycznej i laboratoryjnej.
11.  Konserwacją, naprawami i remontami sprzętu technicznego przez zespół naprawczo -  remontowy w oparciu o harmonogramy prac i wg ustalonych kompetencji.
12.  Prowadzeniem zespołu do napraw stolarskich oraz ślusarsko-spawalniczych.
13.  Prowadzeniem zespołu elektryczno-instalacyjnego wykonującego konserwacje i naprawy instalacji elektrycznych, podstacji i stacji transformatorowych niskiego i wysokiego napięcia, agregatów prądotwórczych, systemów oświetlenia awaryjnego i UPS.
14.  Pomiarami parametrów instalacji elektrycznych, sporządzaniem protokółów i wpisów do książek obiektów.
15.  Realizacją zleceń o charakterze awaryjnym, w tym awarii elektrycznych i hydraulicznych.
16.  Zlecaniem i nadzorem nad realizacją napraw wynikających z zakresu gwarancji sprzętu elektromechanicznego, audiowizualnego, stolarskiego, itp..
17.  Prowadzeniem zespołów do bieżących napraw instalacji sanitarnych, c.o., gazowych, pomiarów parametrów instalacji z wykonania protokółów i wpisów do książek obiektowych.
18.  Wykonywaniem ekspertyz aparatury i sprzętu technicznego.
19.  Prowadzeniem procedur związanych z paszportyzacją, certyfikacją i oznaczaniem sprzętu, w tym ustalaniem cech indywidualnych urządzeń i aparatury.
20.  Wykonywaniem procedur związanych z kasacją i utylizacją, a w szczególności:
a)  selekcją sprzętu do kasacji i dalszego wykorzystania,
b)  zlecaniem w trybie wnioskowym ekspertyz pracownikom UM i na zewnątrz jednostki organizacyjnej,
c)  współdziałaniem z Inspektorem BHP w zakresie utylizacji.
21.  Zamawianiem i rozliczaniem materiałów na potrzeby działań usługowych, konserwacyjnych i usuwania awarii.
22.  Prowadzeniem logistyki na potrzeby własne.
23.  Planowaniem przeglądów i konserwacji budynków i urządzeń technicznych, węzłów cieplnych, hydroforni, stacji transformatorowych, itp. urządzeń.
24.  Prowadzeniem książek obiektów.
25.  Nadzorem technicznym nad obiektami.
26.  Dokonywaniem odbioru robót i usuniętych usterek.
27.  Wykonywaniem kosztorysów wstępnych i powykonawczych na potrzeby prac remontowych w Uniwersytecie Medycznym.
28.  Prowadzeniem zespołu wykonawczego robót budowlanych.
29.  Współpracą z wykonawcą w zakresie robót gwarancyjnych i występowaniem o egzekucję roszczeń gwarancyjnych.
30.  Ocenianiem wykonanych prac budowlanych, energetycznych i sanitarnych.
31.  Wystąpieniami o przerwanie robót lub odstąpienie od umowy.
32.  Gospodarką energetyczną i elektroenergetyczną Uczelni.
33.  Zamawianiem i rozliczaniem materiałów do prowadzonych robót.
34.  Rozliczaniem pracowników z zakresu robót.
35. Prowadzeniem magazynów:
a) magazyny materiałowe,
b) magazyn używanych środków trwałych i wyposażenia,
c) magazyn rotacyjny."

 

§ 6

W schemacie organizacyjnym wprowadza się odnośne zmiany.

 

§ 7

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2010 r.

 

 

 

  R E K T O R
Prof. dr hab. Paweł Górski

 

Otrzymują:
- wszystkie jednostki organizacyjne.

Drukuj stronĂŞ