UNIWERSYTET MEDYCZNY
w ŁODZI
Zarządzenie Nr 122 / 2009
z dnia 31 grudnia 2009 r.
Rektora Uniwersytetu Medycznego w Łodzi
Dotyczy: zmiany Zarządzenia w sprawie "Regulaminu Organizacyjnego Administracji Uniwersytetu Medycznego w Łodzi" nr 32 z dnia 27 grudnia 2005 r., z późn. zm.
Na podstawie § 52 ust. 4 pkt 3 w związku z § 24 ust.15 Statutu Uniwersytetu Medycznego w Łodzi z dnia 29.06.2006 r. z późn. zm., zarządzam, co następuje:
§ 1
W pionie Zastępcy Kanclerza ds. Inwestycyjno - Technicznych (ZKIT):
a) Biuro Nadzoru Technicznego (BNT) z działami i magazynami:
- Działem Nadzoru i Remontów (BDNR),
- magazynami,
b) Dział Inwestycji (BDI).
c) Dział Techniczny (KATDT),
a) Biuro Inwestycji (BI),
b) Biuro Remontów i Eksploatacji (BRE).
§ 2
- Działem Nadzoru i Remontów (BDNR),
- magazynami,
oraz Działu Technicznego (KATDT) przejmuje Biuro Remontów i Eksploatacji (BRE).
§ 3
W związku z §§ 1 i 2 wprowadzam następujące zmiany do Regulaminu Organizacyjnego Administracji:
1. § 32 Regulaminu Organizacyjnego otrzymuje brzmienie:
" Zastępcy Kanclerza ds. Inwestycyjno - Technicznych (ZKIT) podlega:
1. Biuro Inwestycji (BI).
2. Biuro Remontów i Eksploatacji. (BRE)"
2. Skreśla się §§, 56 B, 63, 64, i 65.
§ 4
Odpowiednio § 56 A otrzymuje brzmienie: "Biuro Inwestycji (BI) zajmuje się:
1. Przygotowywaniem danych do opracowania i aktualizacji założeń techniczno -
ekonomicznych i dokumentacji projektowo - kosztorysowej dla przedsięwzięć i zadań inwestycyjnych będących w planach i określonych w zawartych umowach.
2. Współpracą z Biurem Obsługi i Realizacji Zamówień Publicznych w zakresie:
a) zgłaszania potrzeb na wyłonienie oferenta do wykonania prac projektowych oraz robót budowlano - montażowych i usług w ramach procesu inwestycyjnego,
b) przygotowywania danych do umów z wykonawcami prac projektowych i nadzoru autorskiego oraz wykonawcami robot budowlano - montażowych i instalacyjnych,
c) przygotowywania dokumentów w zakresie formalnym i merytorycznym wraz z weryfikacją kosztów na ewentualne roboty dodatkowe i zamienne - celem zawarcia stosownych umów i aneksów.
d) współdziałania przy tworzeniu SIWZ w zakresie warunków technicznych,
e) egzekwowania usuwania wad w dokumentacji projektowej.
3. Weryfikacją i opiniowaniem umów w zakresie kompetencji jednostki organizacyjnej.
4. Kontrolowaniem rozliczeń inwestycji.
5. Przekazywaniem inwestycji użytkownikowi.
6. Opracowywaniem harmonogramu wydatków na realizację zadań inwestycyjnych w celu optymalnego zapotrzebowania środków finansowych.
7. Analizą kosztów inwestycji.
8. Współpracą z jednostkami opracowującymi programy technologiczno -wyposażeniowe obiektów.
9. Opracowywaniem założeń do projektów techniczno - ekonomicznych pod kątem wyposażenia obiektów.
10. Opracowywaniem planów dostaw inwestycyjnych.
11. Nadzorem nad montażem i rozruchem zakupionych przez Zamawiającego lub przekazanych Zamawiającemu urządzeń.
12. Organizowaniem narad koordynacyjnych.
13. Współpracą z organami administracji architektoniczno - budowlanej, w szczególności
z Powiatowym Nadzorem Budowlanym i Wojewódzkim Nadzorem Budowlanym.
14. Archiwizacją dokumentów związanych z prowadzeniem budowy niezbędnych do uzyskania pozwolenia na użytkowanie.
15. Koordynacją działań i czynności prawnych w celu uzyskania stosownych decyzji administracyjnych.
16. Współpracą z wykonawcami w zakresie BHP i ochrony P - poż.
17. Weryfikacją przekazanej przez Wykonawcę dokumentacji pod względem jej wewnętrznej zgodności i merytorycznej poprawności.
18. Kontrolą realizacji prac projektowych w odniesieniu do przyjętych przez Wykonawcę zobowiązań w zakresie opracowań i terminów ich przekazywania Zamawiającemu.
19. Opiniowaniem projektów umów z kontrahentami.
20. Bieżącą kontrolą i analizą kosztów inwestycji w odniesieniu do przyjętych harmonogramów wydatków na jej realizację i natychmiastowym składaniem informacji o wszelkich spostrzeżonych nieprawidłowościach. Prowadzeniem bieżącej dokumentacji w tym zakresie.
21. Współpracą z jednostkami opracowującymi programy funkcjonalno - użytkowe obiektów.
22. Moderowanie opracowania programów funkcjonalno - użytkowych przyszłych inwestycji.
23. Utrzymywaniem kontaktów z organami administracji i innymi instytucjami związanymi z procesem realizacji inwestycji, jak również z właścicielami terenów objętych planem zabudowy inwestycyjnej.
24. Współpracą z Biurem Remontów i Eksploatacji w zakresie przygotowania i rozliczania zadań inwestycyjnych.
25. Archiwizacją umów zrealizowanych.
26. Pełnieniem obowiązków a szczególnie prowadzeniem nadzoru inwestorskiego zgodnie z przepisami Ustawy Prawo Budowlane z dnia 7. 07. 1994 r. art. 25,26,27 , sztuką budowlaną oraz przepisami BHP.
27. Nadzorem nad robotami budowlanymi w ramach posiadanych uprawnień budowlanych na obiektach oraz terenach objętych robotami budowlanymi.
28. Prowadzaniem kosztorysów i ksiąg obmiaru, sporządzaniem protokołów odbioru robót zgodnie ze stanem faktycznym, umową i obowiązującymi przepisami.
29. Sporządzaniem dokumentów w przypadku wystąpienia robót dodatkowych lub zamiennych w zakresie: wniosków, protokołów konieczności, kosztorysów.
30. Sprawdzaniem i opiniowaniem harmonogramów rzeczowo-finansowych,
31. Przygotowywaniem dokumentów związanych z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie i protokółów przekazania w użytkowanie.
32. Prowadzeniem nadzoru technicznego w zakresie posiadanych uprawnień nad robotami konserwacyjnymi na terenach i w budynkach będących w administrowaniu UM.
33. Zgłaszaniem i nadzorem nad usuwaniem awarii.
34. Współpracą z dysponentem finansów w zakresie aktualizacji Wskaźnikowych Kosztów Inwestycji.
35. Udziałem przy przekazywaniu do magazynu przez wykonawcę w depozyt urządzeń i elementów instalacji.
36. Opiniowaniem pod względem kompatybilności urządzeń i aparatury medycznej i technologicznej.
37. Prowadzeniem kontroli prawidłowości prowadzenia Dzienników Budowy.
38. Koordynowaniem po względem technicznym wszystkich branż w zakresie prowadzonych robót w budynkach i przy robotach zewnętrznych.
39. Przekazywaniem na podstawie protokółów placu budowy nowym wykonawcom.
40. Sprawdzaniem właściwych uprawnień i przynależności do Okręgowej Izby Budowlanej kierowników wykonawców robót budowlanych.
41. Sprawdzaniem i egzekwowaniem od wykonawców planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia.
42. Bieżącą współpracą z Wykonawcą dokumentacji w całym okresie realizacji inwestycji, w tym m.in. uzgadnianiem ewentualnych zmian w dokumentacji wynikających z błędów projektowych oraz realiów procesu inwestycyjnego, czy dodatkowych opracowań wynikłych w czasie realizacji zadania inwestycyjnego.
43. Dochodzeniem odpowiedzialności projektanta z tytułu wad dokumentacji projektowej.
44. Czynnościami zapewniającymi wywiązanie się Inwestora ze spoczywających na nim, a wynikających z warunków umowy zobowiązań.
45. Przygotowywaniem we współpracy z inspektorami nadzoru poszczególnych branż danych do zleceń (umów) na opracowanie dokumentacji projektowej, wykonywaniem robót budowlano - montażowych i instalacyjnych.
46. Merytoryczną kontrolą faktur wystawianych przez Wykonawców wraz z prowadzeniem ich rejestru.
47. Rozliczaniem końcowym robót w zakresie zobowiązań wynikających z umów projektowych i wykonawczych w tym egzekwowaniem uprawnień wynikających z kart gwarancyjnych."
§ 5
Odpowiednio § 63A otrzymuje brzmienie: "Biuro Remontów i Eksploatacji (BRE) zajmuje się:
1. Opracowywaniem planów remontów i robót.
2. Planowaniem i sprawozdawczością z zakresu realizowanych zadań.
3. Nadzorami technicznymi obiektów Uniwersytetu Medycznego w Łodzi.
4. Zlecaniem serwisom napraw aparatury laboratoryjnej i sprzętu technicznego będącego na wyposażeniu jednostek organizacyjnych UM.
5. Współpracą z Biurem Nadzoru nad Szpitalami Klinicznymi i Kontroli Wewnętrznej w zakresie prawidłowej eksploatacji aparatury UM w tych jednostkach.
6. Współpracą z zewnętrznymi instytucjami w zakresie realizacji zadań Biura.
7. Współpracą z Biurem Inwestycji w zakresie wykorzystania Inspektorów Nadzoru.
8. Rozliczaniem przyznanych środków finansowych.
9. Administrowaniem obiektu C-7.
10. Prowadzeniem pełnej dokumentacji technicznej i eksploatacyjnej, sprzętu technicznego, z wyłączeniem aparatury medycznej i laboratoryjnej.
11. Konserwacją, naprawami i remontami sprzętu technicznego przez zespół naprawczo - remontowy w oparciu o harmonogramy prac i wg ustalonych kompetencji.
12. Prowadzeniem zespołu do napraw stolarskich oraz ślusarsko-spawalniczych.
13. Prowadzeniem zespołu elektryczno-instalacyjnego wykonującego konserwacje i naprawy instalacji elektrycznych, podstacji i stacji transformatorowych niskiego i wysokiego napięcia, agregatów prądotwórczych, systemów oświetlenia awaryjnego i UPS.
14. Pomiarami parametrów instalacji elektrycznych, sporządzaniem protokółów i wpisów do książek obiektów.
15. Realizacją zleceń o charakterze awaryjnym, w tym awarii elektrycznych i hydraulicznych.
16. Zlecaniem i nadzorem nad realizacją napraw wynikających z zakresu gwarancji sprzętu elektromechanicznego, audiowizualnego, stolarskiego, itp..
17. Prowadzeniem zespołów do bieżących napraw instalacji sanitarnych, c.o., gazowych, pomiarów parametrów instalacji z wykonania protokółów i wpisów do książek obiektowych.
18. Wykonywaniem ekspertyz aparatury i sprzętu technicznego.
19. Prowadzeniem procedur związanych z paszportyzacją, certyfikacją i oznaczaniem sprzętu, w tym ustalaniem cech indywidualnych urządzeń i aparatury.
20. Wykonywaniem procedur związanych z kasacją i utylizacją, a w szczególności:
a) selekcją sprzętu do kasacji i dalszego wykorzystania,
b) zlecaniem w trybie wnioskowym ekspertyz pracownikom UM i na zewnątrz jednostki organizacyjnej,
c) współdziałaniem z Inspektorem BHP w zakresie utylizacji.
21. Zamawianiem i rozliczaniem materiałów na potrzeby działań usługowych, konserwacyjnych i usuwania awarii.
22. Prowadzeniem logistyki na potrzeby własne.
23. Planowaniem przeglądów i konserwacji budynków i urządzeń technicznych, węzłów cieplnych, hydroforni, stacji transformatorowych, itp. urządzeń.
24. Prowadzeniem książek obiektów.
25. Nadzorem technicznym nad obiektami.
26. Dokonywaniem odbioru robót i usuniętych usterek.
27. Wykonywaniem kosztorysów wstępnych i powykonawczych na potrzeby prac remontowych w Uniwersytecie Medycznym.
28. Prowadzeniem zespołu wykonawczego robót budowlanych.
29. Współpracą z wykonawcą w zakresie robót gwarancyjnych i występowaniem o egzekucję roszczeń gwarancyjnych.
30. Ocenianiem wykonanych prac budowlanych, energetycznych i sanitarnych.
31. Wystąpieniami o przerwanie robót lub odstąpienie od umowy.
32. Gospodarką energetyczną i elektroenergetyczną Uczelni.
33. Zamawianiem i rozliczaniem materiałów do prowadzonych robót.
34. Rozliczaniem pracowników z zakresu robót.
35. Prowadzeniem magazynów:
a) magazyny materiałowe,
b) magazyn używanych środków trwałych i wyposażenia,
c) magazyn rotacyjny."
§ 6
W schemacie organizacyjnym wprowadza się odnośne zmiany.
§ 7
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2010 r.
R E K T O R
Prof. dr hab. Paweł Górski
Otrzymują:
- wszystkie jednostki organizacyjne.