zarządzenie_43_06
Zarządzenie Nr 43 / 2006
Rektora Uniwersytetu Medycznego w Łodzi
z dnia 1 grudnia 2006 r.
Dotyczy: zmiany Zarządzenia w sprawie "Regulaminu Organizacyjnego Administracji Uniwersytetu Medycznego w Łodzi" nr 32 z dnia 27 grudnia 2005 r., z późn. zm.
Na podstawie § 52 ust. 4 pkt 3 Statutu UM w Łodzi z dn. 29.06.2006 r., w związku
z Uchwałami Senatu UM nr 391/2006 z dn. 28.09.2006 r. i nr 408/2006 z dn. 23.11. 2006 r.
w sprawie zmian w Statucie Uniwersytetu Medycznego w Łodzi zarządzam, co następuje:
§ 1
W Regulaminie Organizacyjnym Administracji skreśla się wszystkie zapisy dotyczące Zarządu Inwestycji tj.:
- W § 8 ust. 2 skreśla się lit. a, skutkiem czego przesuwa się numerację kolejnych pozycji,
- W schemacie organizacyjnym, stanowiącym załącznik do Regulaminu Organizacyjnego Administracji skreśla się ikonę:
- ZARZĄD INWESTYCJI UNIWERSYTETU MEDYCZNEGO W ŁODZI.
§ 2
- W pionie Kanclerza tworzy się Biuro Inwestycji (BI).
- W Jednostce, o której mowa w ust. 1 zostaje utworzony Dział Inwestycji (BDI).
§ 3
Obowiązki Zarządu Inwestycji przejmuje Biuro Inwestycji.
§ 4
W pionie Z-cy Kanclerza ds. Administracyjno - Technicznych znosi się Dział Inwestycji
i Nadzoru ( KATI), a tworzy się Biuro Nadzoru Technicznego (BNT) z następującymi jednostkami:
- Działem Nadzoru i Remontów (BDNR)
- Działem Technicznym (BDT).
§ 5
Zmienia się nazwę "Dział Obsługi Zamówień Publicznych" (ROZP) na "Biuro Obsługi Zamówień Publicznych" (ROZP).
§ 6
W regulaminie Organizacyjnym Administracji wprowadza się odnośne zmiany, a mianowicie:
- § 8 lit. e. otrzymuje brzmienie: "Biurem Obsługi Zamówień Publicznych (ROZP)",
- W § 26 ust. 1 wprowadza się lit. c. w brzmieniu "Dyrektor Biura Inwestycji (DBI)", pozostałe pozycje zostają przesunięte i otrzymują kolejno literę od "d".
- § 32 otrzymuje brzmienie:
" Zastępcy Kanclerza ds. Administracyjno - Technicznych podlegają:
- Biuro Nadzoru Technicznego ( BNT) z działami:
- Działem Nadzoru i Remontów (BDNR),
- Działem Technicznym (BDT)
- Dział Administracyjno - Gospodarczy (KATAG),
- Dział Teleinformatyczny (KATT),
- Specjalista ds. Współpracy z Jednostkami Organizacyjnymi i Wykonawczymi - Sekretariat (KATWS)".
- Skreśla się § 40 regulaminu organizacyjnego.
- § 55 otrzymuje brzmienie:
" Biuro Obsługi Zamówień Publicznych (ROZP) zajmuje się:
- inicjowaniem, tj. wykonywaniem postępowań przetargowych w zakresie wspólnych zamówień publicznych dla wszystkich jednostek organizacyjnych UM w Łodzi,
w oparciu o składane przez nie wnioski i plany zakupów,
- koordynowaniem i prowadzeniem wszelkich czynności związanych z postępowaniami z zakresu zamówień publicznych, a w szczególności:
- rejestracją wniosków,
- opracowywaniem Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ),
- publikacją ogłoszeń,
- sporządzaniem dokumentacji z przebiegu wdrożonych i przeprowadzonych
postępowań oraz każdorazowym powoływaniem komisji przetargowej,
- przygotowywaniem do podpisu przez Zamawiającego i Kwesturę umów, na podstawie których nastąpi realizacja zamówień, udzielonych w efekcie przeprowadzonego postępowania przetargowego,
- doradztwem w zakresie aktualnie obowiązujących przepisów z zakresu prawa zamówień publicznych,
- współpracą z działami o właściwych (dla zaistniałych zagadnień) kompetencjach
i uprawnieniach - dla usankcjonowania praworządności przeprowadzonych postępowań w poszczególnych kwestiach merytorycznych:
- kwestie prawne poddawane do weryfikacji przez Dział Prawny,
- w odniesieniu do pojawiających się w zamówieniach publicznych zagadnień
z zakresu gospodarki finansowej współpraca z Dysponentem środków finansowych-Kwesturą,
- w kwestiach bezpośredniej realizacji zamówień w ramach zawartych i obowiązujących umów - współpracą z wszystkimi jednostkami zlecającymi realizację zadań w drodze postępowań przetargowych,
- zatwierdzaniem dokumentacji postępowań przetargowych,
- przeprowadzaniem postępowań przetargowych w zakresie spraw związanych
z tematyką "inwestycji wieloletnich", w części merytorycznie mu przypisanej ,
- zagadnieniami i pracami realizowanymi przez Biuro przy współpracy/udziale Biura Inwestycji w związku z zadaniami z zakresu nadzoru nad prawidłowym sposobem wykonania umów zawartych w wyniku przeprowadzonych postępowań przetargowych - każda jednostka we właściwym mu kompetencyjnym zakresie,
- współdziałaniem z Urzędem Zamówień Publicznych w ramach podejmowanych czynności z zakresu prawa zamówień publicznych,
- podejmowaniem na podstawie obowiązujących wewnętrznie procedur wszelkich kompetencyjnie/merytorycznie przypisanych czynności w każdorazowo przeprowadzanych postępowaniach,
- przeprowadzaniem zamówień publicznych dotyczących 3 kategorii "przedmiotu zamówienia", tj.: dostaw, usług i robót budowlanych i zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy prawo zamówień publicznych z dnia 29.01.2004 r.( Dz. U. z 2004 r., Nr 19, poz. 177)."
- Wprowadza się § 56 A w brzmieniu:
"Biuro Inwestycji (KCBI) zajmuje się:
- przygotowywaniem danych do opracowania i aktualizacji założeń techniczno -
ekonomicznych i dokumentacji projektowo - kosztorysowej dla przedsięwzięć i zadań inwestycyjnych będących w planach i określonych w zawartych umowach,
- . współpracą z Biurem Obsługi Zamówień Publicznych w zakresie:
- zgłaszania potrzeb na wyłonienie oferenta do wykonania prac projektowych oraz robót budowlano - montażowych i usług w ramach procesu inwestycyjnego,
- przygotowywania danych do umów z wykonawcami prac projektowych i nadzoru autorskiego oraz wykonawcami robot budowlano montażowych i instalacyjnych,
- przygotowywania dokumentów w zakresie formalnym i merytorycznym wraz z weryfikacją kosztów na ewentualne roboty dodatkowe i zamienne - celem zawarcia stosownych umów
i aneksów,
- weryfikacją i opiniowaniem umów w zakresie kompetencji jednostki organizacyjnej,
- prowadzeniem nadzoru inwestorskiego zgodnie z art. 25, 26,27 Ustawy Prawo
Budowlane z dnia 7. 07. 1994 r.- z kontrolowaniem rozliczeń inwestycji,
- przekazywaniem inwestycji użytkownikowi,
- opracowywaniem harmonogramu wydatków na realizację zadań inwestycyjnych w celu optymalnego zapotrzebowania środków finansowych,
- analizą kosztów inwestycji,
- współpracą z jednostkami opracowującymi programy technologiczno -wyposażeniowe obiektów,
- opracowywaniem założeń do projektów techniczno - ekonomicznych pod kątem wyposażenia obiektów,
- opracowywaniem planów dostaw inwestycyjnych,
- nadzorem nad montażem i rozruchem zakupionych przez Zamawiającego lub przekazanych Zamawiającemu urządzeń,
- organizowaniem narad koordynacyjnych,
- kierowaniem i nadzorem nad pracą podległej komórki organizacyjnej,
- . współpracą z organami administracji architektoniczno - budowlanej, w szczególności
z Powiatowym Nadzorem Budowlanym i Wojewódzkim Nadzorem Budowlanym,
- archiwizacją dokumentów związanych z prowadzeniem budowy niezbędnych do
uzyskania pozwolenia na użytkowanie,
- koordynacją działań i czynności prawnych w celu uzyskania stosownych decyzji administracyjnych,
- współpracą z wykonawcami w zakresie BHP i ochrony P-poż ,
- weryfikacją przekazanej przez Wykonawcę dokumentacji pod względem jej wewnętrznej zgodności i merytorycznej poprawności,
- kontrolą realizacji prac projektowych w odniesieniu do przyjętych przez Wykonawcę zobowiązań w zakresie opracowań i terminów ich przekazywania Zamawiającemu,
- opiniowaniem projektów umów z kontrahentami,
- bieżącą kontrolą i analizą kosztów inwestycji w odniesieniu do przyjętych
harmonogramów wydatków na jej realizację i natychmiastowym składaniem informacji
o wszelkich spostrzeżonych nieprawidłowościach. Prowadzeniem bieżącej dokumentacji w tym zakresie,
- współpracą z jednostkami opracowującymi programy funkcjonalno - użytkowe obiektów,
- utrzymywaniem kontaktów z organami administracji i innymi instytucjami związanymi
z procesem realizacji inwestycji, jak również z właścicielami terenów objętych planem zabudowy inwestycyjnej,
- współpracą z Biurem Nadzoru Technicznego w zakresie przygotowania i rozliczania zadań inwestycyjnych,
- archiwizacją umów zrealizowanych."
- Wprowadza się § 56 B w brzmieniu:
"Dział Inwestycji (KCBDI) zajmuje się:
- pełnieniem obowiązków zgodnie z przepisami Ustawy Prawo Budowlane-194 art. 25,26,27 , sztuką budowlaną oraz przepisami BHP,
- nadzorem nad robotami budowlanymi w ramach posiadanych uprawnień budowlanych na obiektach oraz terenach objętych robotami budowlanymi,
- sprawdzaniem kosztorysów i ksiąg obmiaru, sporządzaniem protokołów odbioru robót zgodnie ze stanem faktycznym, umową i obowiązującymi przepisami,
- sporządzaniem dokumentów w przypadku wystąpienia robót dodatkowych lub zamiennych w zakresie: wniosków, protokołów konieczności, kosztorysów,
- sprawdzaniem i opiniowaniem harmonogramów rzeczowo-finansowych,
- sprawdzaniem dokumentacji projektowej i przekazywaniem wniosków do Biura Inwestycji,
- współdziałaniem przy tworzeniu SIWZ z Biurem Zamówień Publicznych w zakresie warunków technicznych,
- przygotowywaniem dokumentów związanych z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie
i protokółów przekazania w użytkowanie,
- zgłaszaniem do Biura Inwestycji konieczności wykonania dodatkowej dokumentacji, opinii technicznych, ekspertyz, inwentaryzacji geodezyjnych,
- prowadzeniem nadzoru technicznego w zakresie posiadanych uprawnień nad robotami konserwacyjnymi na terenach i w budynkach będących w administrowaniu UM,
- zgłaszaniem i nadzorem nad usuwaniem awarii,
- współpracą z dysponentem finansów w zakresie aktualizacji Wskaźnikowych Kosztów Inwestycji,
- udziałem przy przekazywaniu do magazynu przez wykonawcę w depozyt urządzeń
i elementów instalacji,
- opiniowaniem pod względem kompatybilności urządzeń i aparatury medycznej technologicznej,
- prowadzeniem kontroli prawidłowości prowadzenia Dzienników Budowy,
- koordynowaniem po względem technicznym wszystkich branż w zakresie prowadzonych robót w budynkach i przy robotach zewnętrznych.
- przekazywaniem na podstawie protokółów placu budowy nowym wykonawcom,
- sprawdzaniem właściwych uprawnień i przynależności do Okręgowej Izby Budowlanej kierowników wykonawców robót budowlanych,
- sprawdzaniem i egzekwowaniem od wykonawców planu Bezpieczeństwa i Ochrony Zdrowia,
- bieżącą współpracą z Wykonawcą dokumentacji w całym okresie realizacji inwestycji, w tym m.in. uzgadnianiem ewentualnych zmian w dokumentacji wynikających z błędów projektowych oraz realiów procesu inwestycyjnego, czy dodatkowych opracowań wynikłych w czasie realizacji zadania inwestycyjnego,
- czynnościami związanymi z egzekwowaniem usuwania wad w dokumentacji projektowej -
we współpracy z Biurem Obsługi Zamówień Publicznych,
- dochodzeniem odpowiedzialności projektanta z tytułu wad dokumentacji projektowej,
- czynnościami zapewniającymi wywiązanie się Inwestora ze spoczywających na nim,
a wynikających z warunków umowy zobowiązań,
- przygotowywaniem we współpracy z inspektorami nadzoru poszczególnych branż danych do zleceń ( umów) na opracowanie dokumentacji projektowej, wykonywaniem robót budowlano - montażowych i instalacyjnych,
- merytoryczną kontrolą faktur wystawianych przez Wykonawców wraz
z prowadzeniem ich rejestru,
- rozliczaniem końcowym robót w zakresie zobowiązań wynikających z umów projektowych
i wykonawczych w tym egzekwowaniem uprawnień wynikających z kart gwarancyjnych."
- § 63 otrzymuje numerację 65 A, natomiast § 63 otrzymuje brzmienie:
"Biuro Nadzoru Technicznego (BNT) zajmuje się:
- nadzorem nad prawidłowym funkcjonowaniem Działu Technicznego i Działu Nadzoru
i Remontów,
- planowaniem i sprawozdawczością z zakresu pracy Działów,
- współpracą z Biurem Inwestycji w zakresie wykorzystania Inspektorów Nadzoru,
- opracowywaniem planów remontów i robót,
- nadzorami technicznymi obiektów Uniwersytetu Medycznego w Łodzi,
- współpracą z zewnętrznymi instytucjami w zakresie realizacji zadań Biura,
- rozliczaniem przyznanych środków finansowych,
- realizacją innych zadań zleconych przez przełożonych".
- § 64 otrzymuje brzmienie:
"Dział Techniczny (BDT) zajmuje się:
- prowadzeniem pełnej dokumentacji technicznej i eksploatacyjnej aparatury i sprzętu technicznego,
- konserwacją, naprawami i remontami aparatury i sprzętu przez zespół naprawczo -remontowy w oparciu o harmonogramy prac,
- prowadzeniem zespołów napraw stolarskich oraz ślusarsko-spawalniczych,
- prowadzeniem zespołu elektryczno-instalacyjnego wykonującego konserwacje
i naprawy instalacji elektrycznych, podstacji i stacji transformatorowych niskiego
i wysokiego napięcia, agregatów prądotwórczych, systemów oświetlenia awaryjnego i UPS,
- pomiarami parametrów instalacji elektrycznych, sporządzaniem protokółów i wpisów do książek obiektów,
- realizacją zleceń o charakterze awaryjnym, w tym awarii elektrycznych
i hydraulicznych,
- zlecaniem i nadzorem nad realizacją napraw wynikających z zakresu gwarancji sprzętu elektromedycznego, elektromechanicznego, stolarskiego, optycznego, itp.,
8. prowadzeniem zespołów do bieżących napraw instalacji sanitarnych, c.o., gazowych, pomiarów parametrów instalacji z wykonania protokółów i wpisów do książek obiektowych,
- wykonywaniem ekspertyz aparatury i sprzętu technicznego,
- prowadzeniem magazynu części różnych i aparatury,
- zamawianiem i rozliczaniem materiałów na potrzeby działań usługowych, konserwacyjnych i usuwania awarii,
- rozliczaniem pracowników Działu z zakresu robót,
- prowadzeniem logistyki na potrzeby własne i obsługą logistyczną Działu Nadzoru
i Remontów,
- administrowaniem obiektu C-7."
- § 65 otrzymuje brzmienie:
" Dział Nadzoru i Remontów (BDNR) zajmuje się:
- planowaniem i opracowywaniem rocznych planów remontów,
- planowaniem przeglądów i konserwacji budynków i urządzeń technicznych, węzłów cieplnych, hydroforni, stacji transformatorowych, itp. urządzeń,
- prowadzeniem książek obiektów,
- nadzorem technicznym nad obiektami,
- dokonywaniem odbioru robót i usuniętych usterek,
- wykonywaniem kosztorysów wstępnych i powykonawczych na potrzeby prac remontowych w Uniwersytecie Medycznym,
- prowadzeniem zespołu wykonawczego robót budowlanych,
- współpracą z wykonawcą w zakresie robót gwarancyjnych i występowaniem
o egzekucję roszczeń gwarancyjnych,
- ocenianiem wykonanych prac budowlanych, energetycznych i sanitarnych,
- wystąpieniami o przerwanie robót lub odstąpienie od umowy,
- gospodarką energetyczną i elektroenergetyczną Uczelni.
- zamawianiem i rozliczaniem materiałów do prowadzonych robót,
- rozliczaniem zatrudnionych w Dziale pracowników z zakresu prac,
- współdziałaniem z Działem Inwestycji".
§ 7
- W schemacie organizacyjnym, stanowiącym załącznik do Regulaminu Organizacyjnego Administracji wprowadza się ikony:
- w pionie Kanclerza
- BIURO INWESTYCJI
- DZIAŁ INWESTYCJI
- w pionie Z-cy Kanclerza ds. Administracyjno - Technicznych
- BIURO NADZORU TECHNICZNEGO
- DZIAŁ NADZORU I REMONTÓW
- W pionie Rektora zmienia się ikonę DZIAŁ OBSŁUGI ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
na BIURO OBSŁUGI ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
§ 8
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
REKTOR
Uniwersytetu Medycznego w Łodzi
Prof. dr hab. n.med. Andrzej Lewiński