Nasz serwis korzysta z plikĂłw cookies, ktĂłrych stosowanie ma na celu uÂłatwienie nawigacji oraz dostosowanie serwisu do preferencji uÂżytkownika. MoÂżliwe jest okreÂślenie warunkĂłw przechowywania lub dostĂŞpu do plikĂłw cookies w przeglÂądarce uÂżytkownika. WiĂŞcej na ten temat dowiesz siĂŞ w dokumencie: Polityka PrywatnoÂści...
Niedokonanie zmian ustawieĂą przeglÂądarki internetowej na ustawienia blokujÂące zapisywanie plikĂłw cookies jest jednoznaczne z wyraÂżeniem zgody na ich zapisywanie.

Zamknij Polityka PrywatnoÂści
Strona archiwalna - repozytorium informacji. Aktualne informacje znajdziesz pod adresem umed.pl

Zarządzenie Nr 61/2009
z dnia 27 maja 2009 r.
Rektora Uniwersytetu Medycznego w Łodzi


w sprawie wyznaczenia osób funkcyjnych odpowiedzialnych za bezpieczeństwo i porządek w obiektach (kompleksach) Uniwersytetu Medycznego w Łodzi.

 
Na podstawie art. 66, ust.2, pkt 5 ustawy z dnia 27.07.2005r. - Prawo o szkolnictwie wyższym (Dz.U. z 2005r., nr 164, poz. 1365 - z późn. zm.), art. 3 i 4 ustawy z dnia 24.08.1991r. o ochronie przeciwpożarowej (Dz.U. z 2002r., nr 147, poz. 1229) oraz § 52, ust. 4, pkt 3 i 4, w związku z § 6 ust. 2, pkt 10 Statutu Uniwersytetu Medycznego w Łodzi z dnia 29.06.2006r. (z późn. zm.), zarządzam, co następuje:

§ 1

  1. Wyznacza się osoby funkcyjne, zwane dalej zarządcami, które - z racji zajmowanych stanowisk służbowych w jednostkach organizacyjnych Uniwersytetu Medycznego, dyslokowanych w poszczególnych obiektach (kompleksach) Uczelni - są odpowiedzialne za bezpieczeństwo i porządek na terenie obiektów (kompleksów), zgodnie z wykazem zawartym w załączniku do niniejszego zarządzenia.
  2. Funkcje zarządców obiektów są nieetatowe, ściśle przypisane do stanowisk służbowych wykazanych w załączniku.
  3. Zmiana zarządcy obiektu w przypadku likwidacji, bądź zmiany dyslokacji jednostki organizacyjnej, w której wyznaczona osoba funkcyjna jest zarządcą obiektu - dokonywana jest zarządzeniem Rektora UM - na wniosek Dyrektora Biura Administracyjno - Gospodarczego.
  4. Przełożeni osób funkcyjnych wyznaczonych na zarządców obiektów spowodują ujęcie w zakresach obowiązków służbowych tych osób zapisu dotyczącego odpowiedzialności za bezpieczeństwo i porządek w danym obiekcie (kompleksie) i pełnienie w związku z tym obowiązków zarządcy tego obiektu.
  5. Zarządcy obiektów (kompleksów) - za realizację zadań określonych zarządzeniem - odpowiadają przed Rektorem Uniwersytetu Medycznego.

§ 2

Dla zapewnienia bezpieczeństwa i porządku na terenie kompleksu UM, ich zarządcom podlegają - w zakresie kompetencji wynikających z obowiązków określonych w § 3 zarządzenia - kierownicy pozostałych jednostek organizacyjnych UM, zarządcy poszczególnych obiektów wchodzących w skład kompleksu oraz inne podmioty, nie wchodzące w skład struktury Uniwersytetu Medycznego, dyslokowane w tym kompleksie.

§ 3

  1. Zarządcy obiektów (kompleksów) odpowiadają za bezpieczeństwo i porządek, w tym szczególnie w sytuacji zaistnienia nadzwyczajnych zagrożeń ludzi i środowiska na terenie obiektów (kompleksów) lub w ich rejonie.
  2. Zarządcy obiektów (kompleksów) obowiązki określone w ust. 3 sprawują osobiście lub za pośrednictwem podległych i wyznaczonych przez siebie pracowników.
  3. Do podstawowych obowiązków zarządców obiektów należy:
    1. w zakresie utrzymania właściwego poziomu bezpieczeństwa pożarowego w obiekcie (kompleksie) budowlanym i terenie:
      a) posiadanie instrukcji bezpieczeństwa pożarowego oraz zgłaszanie do Inspektoratu Ppoż. potrzeb jej bieżącej aktualizacji w wyniku powstałych zmian natury organizacyjno - technicznej w obiekcie lub kompleksie;
      b) posiadanie planu ewakuacji ludzi i mienia z obiektu (kompleksu) zarządzanego;
      c) zgłaszanie potrzeb i współuczestniczenie wraz z zespołem pracowniczym w przeprowadzanych próbnych ewakuacjach, o ile takowe przypisane są prawnie obiektom;
      d) współdziałanie z Inspektoratem Ppoż. w zakresie nadzoru nad stanem technicznym podręcznego sprzętu gaśniczego (gaśnic) i wewnętrznych instalacji zabezpieczających (instalacja hydrantowa, instalacja sygnalizacji alarmu pożarowego, instalacja dźwiękowego systemu ostrzegawczego, system oddymiania klatek schodowych i inne) - na podstawie wykazów otrzymanych z Inspektoratu Ppoż., i zgłaszanie do tej komórki wszelkich zmian, awarii i uszkodzeń wraz z potrzebami ich napraw i konserwacji;
      e) nadzór nad właściwym stanem technicznym dróg komunikacyjno - ewakuacyjnych oraz drzwi ewakuacyjnych wewnątrz obiektu, a także zapewnieniem drożności dróg pożarowych dla jednostek ratowniczych na terenie zewnętrznym obiektu (kompleksu);
      f) ustalanie wraz ze służbami specjalistycznymi (IPpoż.) - sposobów postępowania na wypadek powstania pożaru, klęski żywiołowej lub innego miejscowego zagrożenia;
      g) realizowanie innych bieżących zagadnień związanych z zapewnieniem właściwego poziomu bezpieczeństwa pożarowego obiektu (kompleksu).
    2. w sytuacji wystąpienia innych nadzwyczajnych zagrożeń (w sytuacjach kryzysowych):
      a) podejmowanie decyzji o ewakuacji ludzi i mienia oraz kierowanie jej przebiegiem, zgodnie z posiadaną dokumentacją;
      b) powiadamianie o zdarzeniu właściwych służb ratowniczych (PSP, Policja, itp.), kierowanie akcją ratowniczą do czasu ich przybycia;
      c) powiadamianie o zdarzeniu Rektora UM, Kanclerza UM oraz właściwych komórek specjalistycznych UM (IPpoż., IBHP);
      d) po zakończeniu akcji ratowniczej - uruchomienie procesu szacowania strat oraz przywracania stanu bezpieczeństwa i porządku w obiekcie (kompleksie);
    3. w zakresie wynikającym z funkcjonowania Uniwersytetu Medycznego w Systemie Wykrywania i Alarmowania na terenie miasta Łodzi:
      a) po otrzymaniu sygnału o rozwinięciu Systemu Wykrywania i Alarmowania na terenie Uniwersytetu Medycznego, zapewnienie całodobowego dyżuru w obiekcie (kompleksie) oraz łączności z Zespołem Kierowania Uniwersytetu Medycznego;
      b) zapewnienie funkcjonowania sposobu ostrzegania i alarmowania stanu osobowego w obiekcie (kompleksie) - zgodnie z otrzymywanymi sygnałami w ramach Systemu Wykrywania i Alarmowania;
      c) w sytuacji wystąpienia zdarzenia kryzysowego w obiekcie lub jego rejonie - postępowanie zgodnie z pkt. 2.
    4. w zakresie bieżącego (codziennego) zapewnienia bezpieczeństwa i porządku:
      a) utrzymanie właściwego poziomu ochrony fizycznej obiektu (kompleksu), m.in. poprzez:
      • nadzorowanie realizacji zadań w obiekcie (kompleksie) przez Firmę Ochrony, oraz posiadania przez nią aktualnego planu (instrukcji) ochrony fizycznej obiektu (kompleksu);
      • zapewnienie właściwego funkcjonowania systemów wspierających ochronę fizyczną obiektu (monitoring elektroniczny, system przepustkowy, system deponowania kluczy od pomieszczeń służbowych, itp.);
      b) inicjowanie działań zmierzających do podniesienia poziomu bezpieczeństwa i porządku w obiekcie (kompleksie).

§ 4

W realizacji zadań określonych w § 3, ust. 3 zarządcy obiektów (kompleksów) UM współdziałają:

  1. w pkt. 1 - z Inspektoratem Ppoż. UM;
  2. w pkt. 2 - z Inspektoratem Ppoż. UM oraz Samodzielną sekcją ds. obronnych UM;
  3. w pkt. 3 - z Samodzielną sekcją ds. obronnych UM;
  4. w pkt. 4 - z Biurem Administracyjno - Gospodarczym oraz Firmą Ochrony realizującą zadania w obiekcie;

§ 5

  1. Kierownik Działu Spraw Osobowych zapewni sprawdzenie dokonania stosownych zapisów, o których mowa w § 1, ust. 4 zarządzenia.
  2. Kanclerz UM zapewni organizację i przebieg odprawy instruktażowej zarządców obiektów (kompleksów) UM w okresie trzech miesięcy od dnia wejścia w życie zarządzenia.
  3. Zarządzenie otrzymują wszystkie jednostki organizacyjne Uniwersytetu Medycznego oraz Agencja Ochrony "Tom - Sekret" Sp. z o.o.
  4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 01 lipca 2009r.

REKTOR
Prof. dr hab. Paweł Górski

Drukuj stronĂŞ