Zarządzenie Nr 65/2008
Rektora Uniwersytetu Medycznego w Łodzi
z dnia 30 października 2008 roku
Dotyczy: zmiany Zarządzenia nr 32 z dnia 27 grudnia 2005 r., z późn. zm. w sprawie "Regulaminu Organizacyjnego Administracji
Uniwersytetu Medycznego w Łodzi."
Na podstawie § 52 ust. 4 pkt 3 w związku z § 24 ust. 13 Statutu Uniwersytetu Medycznego w Łodzi zarządzam, co następuje:
§ 1
- Likwiduje się Biuro Obsługi Zamówień Publicznych i Dział Zaopatrzenia.
- Powołuje się Biuro Obsługi i Realizacji Zamówień Publicznych Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, które podporządkowuje się Kanclerzowi Uczelni.
§ 2
Określam następujący zakres obowiązków i kompetencji Biura Obsługi i Realizacji Zamówień Publicznych (BOiRZP) Uniwersytetu Medycznego w Łodzi oraz kwalifikacji zawodowych Dyrektora Biura Obsługi i Realizacji Zamówień Publicznych (BOiRZP) Uniwersytetu Medycznego:
Biuro Obsługi i Realizacji Zamówień Publicznych (BOiRZP) zajmuje się:
- inicjowaniem, tj. wykonywaniem postępowań przetargowych w zakresie wspólnych zamówień publicznych dla wszystkich jednostek organizacyjnych UM w Łodzi,
w oparciu o składane przez nie wnioski i plany zakupów,
- koordynowaniem i prowadzeniem wszelkich czynności związanych z postępowaniami z zakresu zamówień publicznych, a w szczególności:
- rejestracją wniosków,
- opracowywaniem Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ),
- publikacją ogłoszeń,
- sporządzaniem dokumentacji z przebiegu wdrożonych i przeprowadzonych
postępowań oraz każdorazowym powoływaniem komisji przetargowej,
- przygotowywaniem do podpisu przez Zamawiającego i Kwesturę umów, na podstawie których nastąpi realizacja zamówień, udzielonych w efekcie przeprowadzonego postępowania przetargowego,
- doradztwem w zakresie aktualnie obowiązujących przepisów z zakresu prawa zamówień publicznych,
- współpracą z działami o właściwych (dla zaistniałych zagadnień) kompetencjach
i uprawnieniach - dla usankcjonowania praworządności przeprowadzonych postępowań w poszczególnych kwestiach merytorycznych:
- kwestie prawne poddawane do weryfikacji przez obsługę prawną Uniwersytetu Medycznego w koordynacji z Biurem Prawnym Uniwersytetu Medycznego,
- w odniesieniu do pojawiających się w zamówieniach publicznych zagadnień
z zakresu gospodarki finansowej, współpracą z Kwesturą,
- w kwestiach bezpośredniej realizacji zamówień w ramach zawartych i obowiązujących umów - współpracą z wszystkimi jednostkami zlecającymi realizację zadań w drodze postępowań przetargowych,
- zatwierdzaniem dokumentacji postępowań przetargowych,
- przeprowadzaniem postępowań przetargowych w zakresie spraw związanych
z tematyką "inwestycji wieloletnich", w części merytorycznie mu przypisanej,
- zagadnieniami i pracami realizowanymi przez Biuro przy współpracy/udziale Biura Inwestycji w związku z zadaniami z zakresu nadzoru nad prawidłowym sposobem wykonania umów zawartych w wyniku przeprowadzonych postępowań przetargowych - każda jednostka we właściwym mu kompetencyjnym zakresie,
- współdziałaniem z Urzędem Zamówień Publicznych w ramach podejmowanych czynności z zakresu prawa zamówień publicznych,
- podejmowaniem na podstawie obowiązujących wewnętrznie procedur wszelkich kompetencyjnie/merytorycznie przypisanych czynności w każdorazowo przeprowadzanych postępowaniach,
- przeprowadzaniem zamówień publicznych, zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami ustawy - prawo zamówień publicznych.
- realizacją zawartych umów w postępowaniach przetargowych,
- kontrolą zgodności wydatków z zawartą umową i prawidłowością opisania faktur,
- realizacją zamówień na dostawy,
- realizacją dostaw wewnątrz wspólnotowych i zagranicznych,
- rozliczaniem i obsługą faktur na te dostawy,
- przygotowaniem dokumentów do odpraw celnych związanych ze złożonymi zamówieniami,
- dokonywaniem zakupów: pasz, drobnego sprzętu medycznego, odczynników chemicznych, izotopów, art. farmaceutycznych, spirytusu, artykułów fotograficznych, gazów technicznych, zwierząt laboratoryjnych, druków, dyplomów, kart egzaminacyjnych, legitymacji studenckich itp.
- a ponadto:
- prowadzeniem magazynów odczynników chemicznych i spirytusu, pasz, odzieży ochronnej i roboczej wraz z kartoteką,
- wypłacaniem ekwiwalentu za odzież ochronną i okulary,
- przyjmowaniem do magazynu zużytych materiałów eksploatacyjnych (tonery) i ich odsprzedażą,
- sporządzaniem protokółów OT,
- rozliczaniem pogotowia kasowego,
- bieżącą współpracą z Biurem Obsługi Zamówień Publicznych (BOZP) w zakresie kwalifikacji składanych zamówień do postępowań przetargowych,
- przygotowaniem materiałów do przedmiotu zamówienia odnośnie przetargów na: materiały biurowe i eksploatacyjne, środki czystości, odczynniki,
- uczestniczenie w Komisjach Przetargowych dotyczących dostaw będących w zakresie obowiązków Działu,
- prowadzeniem spraw związanych z wynalazczością i patentami.
Dyrektor Biura Realizacji Zamówień Publicznych musi posiadać wykształcenie wyższe prawnicze i doświadczenie zawodowe umożliwiające mu wykonanie zadań Biura Realizacji Zamówień Publicznych.
§ 3
W związku z § 1 i 2 wprowadza się do Regulaminu Organizacyjnego Administracji następujące zmiany:
I Zmienia się § 32 Regulaminu Organizacyjnego Administracji i nadaje mu następujące brzmienie:
Zastępcy Kanclerza ds. Zarządzania podlegają:
- Biuro Nadzoru Technicznego (BNT) z działami i magazynami:
- Działem Nadzoru i Remontów (BDNR),
- magazynami,
- Biuro Inwestycji (BI) z Działem Inwestycji (BDI),
- Dział Aparatury (KATA),
- Dział Administracyjno-Gospodarczy (KATAG),
- Dział Techniczny (KATDT),
- Sekretariat (KATS),
- Biuro Obsługi i Realizacji Zamówień Publicznych (BOiRZP),
- Dział Spraw Socjalnych (KCZS)
Biuro Obsługi i Realizacji Zamówień Publicznych (BOiRZP) zajmuje się:
- inicjowaniem, tj. wykonywaniem postępowań przetargowych w zakresie wspólnych zamówień publicznych dla wszystkich jednostek organizacyjnych UM w Łodzi,
w oparciu o składane przez nie wnioski i plany zakupów,
- koordynowaniem i prowadzeniem wszelkich czynności związanych z postępowaniami z zakresu zamówień publicznych, a w szczególności:
- rejestracją wniosków,
- opracowywaniem Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ),
- publikacją ogłoszeń,
- sporządzaniem dokumentacji z przebiegu wdrożonych i przeprowadzonych
postępowań oraz każdorazowym powoływaniem komisji przetargowej,
- przygotowywaniem do podpisu przez Zamawiającego i Kwesturę umów, na podstawie których nastąpi realizacja zamówień, udzielonych w efekcie przeprowadzonego postępowania przetargowego,
- doradztwem w zakresie aktualnie obowiązujących przepisów z zakresu prawa zamówień publicznych,
- współpracą z działami o właściwych (dla zaistniałych zagadnień) kompetencjach
i uprawnieniach - dla usankcjonowania praworządności przeprowadzonych
postępowań w poszczególnych kwestiach merytorycznych:
- kwestie prawne poddawane do weryfikacji przez Biuro Prawne Uniwersytetu Medycznego,
- w odniesieniu do pojawiających się w zamówieniach publicznych zagadnień
z zakresu gospodarki finansowej, współpracą z Kwesturą,
- w kwestiach bezpośredniej realizacji zamówień w ramach zawartych i obowiązujących umów - współpracą z wszystkimi jednostkami zlecającymi realizację zadań w drodze postępowań przetargowych,
- zatwierdzaniem dokumentacji postępowań przetargowych,
- przeprowadzaniem postępowań przetargowych w zakresie spraw związanych
z tematyką "inwestycji wieloletnich", w części merytorycznie mu przypisanej ,
- zagadnieniami i pracami realizowanymi przez Biuro przy współpracy/udziale Biura Inwestycji w związku z zadaniami z zakresu nadzoru nad prawidłowym sposobem wykonania umów zawartych w wyniku przeprowadzonych postępowań przetargowych - każda jednostka we właściwym mu kompetencyjnym zakresie,
- współdziałaniem z Urzędem Zamówień Publicznych w ramach podejmowanych czynności z zakresu prawa zamówień publicznych,
- podejmowaniem na podstawie obowiązujących wewnętrznie procedur wszelkich kompetencyjnie/merytorycznie przypisanych czynności w każdorazowo przeprowadzanych postępowaniach,
- przeprowadzaniem zamówień publicznych, zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami ustawy - prawo zamówień publicznych.
- realizacją zawartych umów w postępowaniach przetargowych,
- kontrolą zgodności wydatków z zawartą umową i prawidłowością opisania faktur,
- realizacją zamówień na dostawy,
- realizacją dostaw wewnątrz wspólnotowych i zagranicznych,
- rozliczaniem i obsługą faktur na te dostawy,
- przygotowaniem dokumentów do odpraw celnych związanych ze złożonymi zamówieniami,
- dokonywaniem zakupów: pasz, drobnego sprzętu medycznego, odczynników chemicznych, izotopów, art. farmaceutycznych, spirytusu, artykułów fotograficznych, gazów technicznych, zwierząt laboratoryjnych, druków, dyplomów, kart egzaminacyjnych, legitymacji studenckich itp.
- a ponadto:
- prowadzeniem magazynów odczynników chemicznych i spirytusu, pasz, odzieży ochronnej i roboczej wraz z kartoteką,
- wypłacaniem ekwiwalentu za odzież ochronną i okulary,
- przyjmowaniem do magazynu zużytych materiałów eksploatacyjnych (tonery) i ich odsprzedażą,
- sporządzaniem protokółów OT,
- rozliczaniem pogotowia kasowego,
- bieżącą współpracą z Biurem Obsługi Zamówień Publicznych (BOZP) w zakresie kwalifikacji składanych zamówień do postępowań przetargowych,
- przygotowaniem materiałów do przedmiotu zamówienia odnośnie przetargów na: materiały biurowe i eksploatacyjne, środki czystości, odczynniki,
- uczestniczenie w Komisjach Przetargowych dotyczących dostaw będących w zakresie obowiązków Działu,
- prowadzeniem spraw związanych z wynalazczością i patentami.
III Zmienia się § 56 Regulaminu Organizacyjnego Administracji i nadaje mu następujące brzmienie
Dyrektor Biura Obsługi i Realizacji Zamówień Publicznych musi posiadać wykształcenie wyższe prawnicze i doświadczenie zawodowe umożliwiające mu wykonanie zadań Biura Obsługi i Realizacji Zamówień Publicznych.
§ 4
Wprowadza się donośne zmiany w schemacie organizacyjnym stanowiącym załącznik do Regulaminu Organizacyjnego Administracji.
§ 5
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Rektor
Prof. dr hab. Paweł Górski