Nasz serwis korzysta z plikĂłw cookies, ktĂłrych stosowanie ma na celu uÂłatwienie nawigacji oraz dostosowanie serwisu do preferencji uÂżytkownika. MoÂżliwe jest okreÂślenie warunkĂłw przechowywania lub dostĂŞpu do plikĂłw cookies w przeglÂądarce uÂżytkownika. WiĂŞcej na ten temat dowiesz siĂŞ w dokumencie: Polityka PrywatnoÂści...
Niedokonanie zmian ustawieĂą przeglÂądarki internetowej na ustawienia blokujÂące zapisywanie plikĂłw cookies jest jednoznaczne z wyraÂżeniem zgody na ich zapisywanie.

Zamknij Polityka PrywatnoÂści
Strona archiwalna - repozytorium informacji. Aktualne informacje znajdziesz pod adresem umed.pl

UNIWERSYTET MEDYCZNY
              w ŁODZI

Zarządzenie Nr 81 / 2009
z dnia 17 lipca 2009 r.

Rektora Uniwersytetu Medycznego w Łodzi

 

Dotyczy: zmiany Zarządzenia w sprawie "Regulaminu Organizacyjnego Administracji Uniwersytetu Medycznego w Łodzi" nr 32 z dnia 27 grudnia 2005 r., z późn. zm.

Na podstawie § 52 ust. 4 pkt 3 i w związku z § 24 ust. 15 Statutu Uniwersytetu Medycznego w Łodzi z dnia 29.06.2006 r. z późn. zm. oraz Zarządzeniami nr 9/2009,  20/2009 i 62/2009 odpowiednio z dn. 30 stycznia, 5 marca i 2 czerwca br, .zarządzam, co następuje:

 

§ 1

  1. W Regulaminie Organizacyjnym Administracji wprowadza się § 53A odpowiednio w brzmieniu:

Biuro Pełnomocnika Rektora ds. Osób Niepełnosprawnych (KBON) zajmuje się:

  1. Współpracą z instytucjami rządowymi (m.in. Pełnomocnikiem Rządu ds. Osób  Niepełnosprawnych, Rzecznikiem Praw Obywatelskich, PFRON), samorządowymi oraz organizacjami pozarządowymi,
  2. Współpracą z organizacjami międzynarodowymi, organizowaniem wyjazdów studyjnych w celu implementacji praktyk instytucji (uczelni) zagranicznych mających doświadczenie w tym zakresie, nawiązywaniem współpracy (tworzeniem programów partnerskich),
  3. Podejmowaniem wszelkich działań służących pozyskiwaniu środków finansowych dla celów realizacji regulaminowych zadań Biura,
  4. Prowadzeniem rejestru studentów niepełnosprawnych,
  5. Przygotowywaniem statystyk i zestawień dotyczących studentów niepełnosprawnych, w tym sporządzeniem rocznych sprawozdań statystycznych w zakresie pomocy socjalnej udzielanej studentom z tytułu niepełnosprawności,
  6. Bieżącą obsługą studentów niepełnosprawnych i przewlekle chorych, w tym udzielaniem konsultacji psychologicznych,
  7. Prowadzeniem wypożyczalni sprzętu adaptacyjnego,
  8. Konsultacjami w zakresie wyboru kierunku studiów w oparciu o indywidualne możliwości kandydata i dostępności danego kierunku,
  9. Wnioskowaniem o dostosowanie procesu edukacyjnego do indywidualnych potrzeb (np. organizowaniem egzaminów w formie alternatywnej, uwzględniającej ograniczenia wynikające z niepełnosprawności, promowaniem zasady elastycznego podejścia do nieobecności wynikających   z choroby),
  10. Wnioskowaniem o adaptację materiałów informacyjnych i edukacyjnych,
  11. Organizacją pomocy multimedialnych oraz innych rozwiązań technologicznych dla studentów niepełnosprawnych,
  12. Organizowaniem szkoleń i warsztatów psychoedukacyjnych dla studentów niepełnosprawnych oraz systemu pomocy dla pracowników dydaktycznych, prowadzących grupy, w których pojawiły się osoby niepełnosprawne,
  13. Przyjmowaniem wniosków o przyznanie stypendium specjalnego wraz            z dokumentami potwierdzającymi stan zdrowia,
  14. Uczestnictwem w komisjach celem, których jest wydanie opinii o niezbędności przyznania stypendium socjalnego na podstawie orzeczenia o stopniu niepełnosprawności lub orzeczenia równoważnego,
  15. Opiniowaniem wniosków o przyznanie stypendium specjalnego dla studentów niepełnosprawnych w tym weryfikacja dokumentów,
  16. Prowadzeniem wszystkich spraw związanych z pomocą socjalną dla studentów niepełnosprawnych oraz sporządzaniem list wypłat świadczeń przyznawanych z funduszy pomocy materialnej z tytułu niepełnosprawności,
  17. Ewidencją i sporządzaniem list wypłat stypendiów przyznawanych przez Ministra Zdrowia związanych z przydzielaniem pomocy materialnej z tytułu niepełnosprawności,
  18. Przygotowywaniem zarządzeń i regulaminów zawierających zasady korzystania przez studentów z pomocy materialnej z tytułu niepełnosprawności,
  19. Wnioskowaniem o wszczęcie działań na rzecz dostosowania budynków  i terenu uczelni (akademików) do potrzeb osób niepełnosprawnych,
  20. Organizowaniem wyjazdów rehabilitacyjno-szkoleniowych (turnusów integracyjnych)
  21. Udzielaniem pomocy w organizacji wyjazdów, stażu, praktyk dla studentów niepełnosprawnych."

     

§ 2

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

R E K T O R
Prof. dr hab. Paweł Górski

 

 

Otrzymują:
- wszystkie jednostki organizacyjne.

Drukuj stronĂŞ